نشریه «یالثارات» بار دیگر لغو مجوز شد

هیئت نظارت بر مطبوعات به دلیل آنچه توهین نشریه یالثارات به هنرمندان خوانده، پروانه این هفته نامه را بار دیگر لغو و پرونده آن را به دادگاه ارسال کرد.  به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، این خبر را حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۱ مرداد در نشست خبری خود […]

image_pdfimage_print

هیئت نظارت بر مطبوعات به دلیل آنچه توهین نشریه یالثارات به هنرمندان خوانده، پروانه این هفته نامه را بار دیگر لغو و پرونده آن را به دادگاه ارسال کرد.

IMG13570016

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، این خبر را حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۱ مرداد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که هم اکنون در محل برج آزادی در تهران در حال برگزاری است، اعلام کرد و گفت: پرونده نشریه یالثارات پس از درج مطلبی با تصویری از یکی از جشن‌های هنرمندان در یکی از تالارهای تهران، در دستور کار رسیدگی در هیئت نظارت بر مطبوعات قرار گرفت.

وی افزود: البته این نشریه به دلیل برخی تخلفات و عدول از قانون مطبوعات و در نظرنگرفتن اخلاق حرفه‌ای و رسالت مطبوعاتی، پیشتر لغو مجوز، توقیب و پرونده‌اش هم به دادسرای فرهنگ، هنر و رسانه ارسال شده بود که با حکم مقامات قضایی، بار دیگر مجوز فعالیت گرفت و فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه این تخلف اخیر را مرتکب شد.

سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد: این نشریه در مطلب مورد اشاره به شکل آشکار به هنرمندان عزیزمان توهین کرده و با به کار بردن ادبیات سخیف و کلماتی که چندان در فرهنگ دینی و ملی ما جایگاهی ندارند، این کار را صورت داده که تخطی و تخلف از مواد قانونی مصرح در قانون مطبوعات است.

نوش آبادی اضافه کرد: این اقدام منجر به طرح پرونده تخلف مربوطه این نشریه در هیئت نظارت بر مطبوعات شد و این هیئت صبح امروز در جلسه خود مطابق تبصره های ۲ و ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات نشریه یاد شده را متخلف شناخت، پروانه اش را لغو کرد و پرونده آن را به دادسرا ارجاع داد.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه از توقیف نشریات استقبال نمی کنیم اما در جایی که تذکرات و پیگیری ها منجر به اثر نشود، باید مطابق با قانون مطبوعات با تخلف برخورد کرد که هیئت نظارت بر مطبوعات هم که یک نهاد حاکمیتی و فراقوه ای است، دقیقاً به همین شکل به این موضوع ورود کرد و اعضای آن امروز با اکثریت آراء این تصمیم را اتخاذ کردند که نشریه یالثارات لغو مجوز شود و پرونده اش به دادسرا ارجاع شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در همین رابطه گفت: نباید اجازه دهیم که ساحت فرهنگ و هنر آسیب ببیند و اگر در جایی هم با اشکالی مواجه شدیم که به زعم‌مان یک ناهنجاری و بداخلاقی است، دلیل نمی شود که با این ناهنجاری به شکلی غیر قانونی برخورد کنیم. حرکت نشریه یادشده یک حرکت ضدفرهنگی، ضداخلاقی، ضد قانونی و مغایر با رسالت مطبوعات بود.

نوش آبادی همچنین گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که یک نشریه متعلق به چه حزب، ارگان و یا گروه سیاسی و فکری باشد. هیئت نظارت بر مطبوعات که یک نهاد فرادستگاهی و فراقوه ای و حاکمیتی است، مطابق با قانون با تخلفات برخورد می کند.

وی همچنین گفت: با توجه به آنکه قوه قضائیه اجازه انتشار مجدد به این نشریه داده بود، انتظار می‌رود همانطور که هیأت نظارت بر مطبوعات به اندازه خود پیش تر در خصوص تخلفات این نشریه پاسخگو بوده است، این قوه هم در این خصوص پاسخگو باشد.

انتهای خبر