سوتی خبری در میهمانی سفارت ترکیه در تبریز

واکنش یک مقام ارشد وزارت کشور به سخنان غیرمسئولانه سرکنسول ترکیه در نشست با خبرنگاران تبریزی

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجا بوده و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم نداشتیم.

image_pdfimage_print
مدیرکل امور مرزی به سخنان سرکنسول ترکیه در تبریز واکنش نشان داد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، به نقل از فارس، مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در واکنش به سخنان اخیر سرکنسول ترکیه در تبریز که گفته بود ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه لغو شده، اظهار داشت: لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه صحت ندارد.

وی افزود: همچنین هیچ مصوبه‌ای پیرامون این موضوع در هیأت وزیران نبوده و اصلا این موضوع نیاز به مصوبه ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که سیاست‌گذاری تورها را بر عهده دارد که با تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرایط خاص یک کشور مقصد، تصمیمات لازم مانند محدود کردن و یا ممنوعیت اعزام گردشگران تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

آقابابایی تأکید کرد: تا الان هم این سازمان دستور قبلی خود به دفاتر گردشگری را در خصوص عدم ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به کشور ترکیه را لغو نکرده و این ممنوعیت همچنان پابرجاست.

مجوز یک آژانس مسافرتی به دلیل برگزاری تور ترکیه لغو شد

گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) همچنین حاکی است، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با اعلام این خبر تاکید کرد: به دلیل وقایع اخیر این کشور و تا عادی شدن شرایط اقامتی هر گونه سفر به ترکیه لغو شده و در بخشنامه ای به تمامی دفاتر مسافرتی این موضوع ابلاغ شده است.

  • گفتنی است روز گذشته چاغلار فاحری چاکرآلپ سرکنسول ترکیه در تبریز با دعوت از برخی خبرنگاران در تبریز، به غلط از لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه از طرف ایران بر اساس مصوبه جلسه هیأت وزیران خبر داده و برخی رسانه های حاضر در این نشست نیز در اقدامی غیرحرفه ای و بدون تحقیق از منابع معتبر، اقدام به بازنشر این سخنان سرکنسول ترکیه در تبریز کرده بودند!

 

انتهای خبر