نگاهی به وضعیت تیم های فوتسال بانوان استان

فوتسال بانوان در گرداب بلاتکلیفی

دو تیم شهرداری تبریز و دکتر جمشیدی راد به عنوان نمایندگان استان در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر فوتسال بانوان حضور داشتند که همراه با نتایج درخشانی نبود. فوتسال بانوان در گرداب بلاتکلیفی! به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس) در حالی که رقابت های لیگ برتر فوتسال کشور آغاز شده و مسابقات این دوره […]

image_pdfimage_print

دو تیم شهرداری تبریز و دکتر جمشیدی راد به عنوان نمایندگان استان در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر فوتسال بانوان حضور داشتند که همراه با نتایج درخشانی نبود.

فوتسال بانوان در گرداب بلاتکلیفی!

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس) در حالی که رقابت های لیگ برتر فوتسال کشور آغاز شده و مسابقات این دوره از رقابت ها با حضور دو تیم تبریزی در حال پیگیری است، هنوز سرنوشت “فوتسال بانوان” در هاله ای از ابهام قرار دارد.

دو تیم شهرداری تبریز و دکتر جمشیدی راد به عنوان نمایندگان استان در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر فوتسال بانوان حضور داشتند که همراه با نتایج درخشانی نبود.

همین عاملی شده تا مدیران این دو تیم از تیمداری صرفنظر کنند و یا در خوشبینانه ترین حالت، دچار تردید و دودلی شوند.

تیم فوتسال دکتر جمشیدی راد با نام تیم انصارولایت پیش از این در رقابت ها شرکت می کرد که با خرید سهمیه این تیم، نام دکترجمشیدی راد به عنوان نام جدید انتخاب شد.

البته به نظر می رسید که این نقل و انتقال بیشتر کارکردی تبلیغی در آستانه انتخابات مجلس داشت و مسائل ورزشی کمترین نقش را داشت.

پس از عدم شرکت مالک باشگاه در انتخابات، این تیم نیز دچار بحران شد تا بدانجا که رقابت ها را با مشقت فراوان به پایان رساند

انتظار می رود که این تیم امسال از حضور در رقابت های فصل جدید صرف نظر کند چراکه به زعم مدیران این باشگاه، توجیهی برای صرف هزینه نیست!

برای مدیران این باشگاه نمی توان خرده گرفت چراکه یک تیم خصوصی هستند.

اما داستان تیم شهرداری متفاوت است.

این باشگاه پس از واگذاری تیم فوتسال آقایان به شرکت مس سونگون که با نام تیم مس سونگون ورزقان در مسابقات شرکت کرده، فقط در رشته بانوان تیمداری کرد.

اما انتخاب مربیان و بازیکنانی که کمترین هماهنگی را باهم داشتند باعث شد تا این تیم از همان ابتدا دچار بحران شده و با نتایج بسیار ضعیفی فصل را به پایان برساند.

حضور سرمربی تیم در نقش سرپرست نیز از نکات جالب توجهی است که فقط در تیم های شهر اولین ها رقم میخورد و گویای وضعیت این تیم است.

تنها نکته مثبت این تیم ها به گردآوردن بازیکنان بومی در قالب تیم های تبریزی بر می گردد که باعث میشود خانواده های این بازیکنان با خیالی آسوده شاهد فعالیت فرزندان خود باشند.

با کناره گیری این دو باشگاه از تیمداری، بازهم شاهد کوچ بازیکنان به شهرهای دیگر خواهیم بود که می تواند مشکلاتی را برای بازیکنان و خانواده های آنان بوجود بیاورد.

بایستی این را بپذیریم که این بازیکنان عاشق فوتسال هستند و دوست دارند که حتی بدون قرارداد مالی هم بازی کنند! بله! فقط بازی کنند!

فرصت اندکی تا آغاز رقابت های فصل پیش رو، باقی مانده و تا دوم شهریور ماه بایستی مدارک به فدراسیون ارائه گردد تا مجوز های مربوطه اخذ گردد.

و این وظیفه سازمان ورزش شهرداری است که به عنوان مالک باشگاه شهرداری و متولی اصلی ورزش شهروندان، برای احترام به حقوق خانواده ها و پرداختن به مسائل ورزشی و فرهنگی و جلوگیری از بروز ناهنجاری های احتمالی، بستری برای فعالیت دختران فوتسالیست فراهم سازد.

از دست دادن دو سهمیه استان بخاطر مشکلات مالی، توجیه ناپذیر است و امیدواریم که مدیرعامل محترم سازمان ورزش شهرداری تبریز، از این تیم حمایت های لازم را انجام دهد و شرایطی را فراهم سازد که فوتسالیست های تبریزی در شهر خودشان و تحت نظر یک نهاد مردمی که بودجه اش را از خود همین مردم تامین می کند، بازی کنند.

بی شک با یکصدم و حتی کمتر هزینه های دیگر تیم های این باشگاه که به صورت حرفه ای در رقابت های کشوری حضور دارند، می توان تیم فوتسال بانوان را اداره کرد.

پس بی انصافی خواهد بود اگر شهرداری تبریز و سازمان ورزش شهرداری به دلیل عدم تخصیص بودجه، دختران فوتسالیست تبریز را آواره شهرها و استان های دیگر کند.

عادل جعفرموحد_ دبیر سرویس ورزشی اعتدال پرس

 

 

انتهای خبر