نگاهی به شهرآورد تاریخی تبریز

دربی با طعم متفاوت!

روز پنجشنبه تاریخی ترین و جذاب ترین دیدار فوتبال چند سال اخیر را در تبریز شاهد خواهیم بود. به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس) روز پنج شنبه، تاریخی ترین و جذاب ترین دیدار فوتبال چند سال اخیر را در تبریز شاهد خواهیم بود. جدال ماشین سازی با تراکتورسازی ماشین سازی به عنوان قدیمی ترین تیم […]

image_pdfimage_print

ورزشگاه فوتبال

روز پنجشنبه تاریخی ترین و جذاب ترین دیدار فوتبال چند سال اخیر را در تبریز شاهد خواهیم بود.

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس) روز پنج شنبه، تاریخی ترین و جذاب ترین دیدار فوتبال چند سال اخیر را در تبریز شاهد خواهیم بود.

جدال ماشین سازی با تراکتورسازی

ماشین سازی به عنوان قدیمی ترین تیم این دیار و تراکتورسازی به عنوان پرهوادارترین تیم آذربایجان دیداری مهیج و تماشایی را برگزار خواهند کرد، دیداری که می تواند جذابیت های ویژه ای برای فوتبالدوستان به همراه داشته باشد.

هر دو تیم نمایش فوق العاده ای در سه دیدار قبلی داشتند و ماشین سازی به عنوان شگفتی سازترین تیم و تراکتورسازی به عنوان پرمهره ترین تیم مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفته اند.

ماشین سازی با جذب بازیکنان بومی و میلیاردی و همچنین به خدمت گرفتن یک بازیکن لالیگایی و کاپیتان تیم ملی دست به کار بزرگی زده است و نگاه ها را متوجه خود کرده است.

تراکتورسازی هم با جذب یک دوجین از بهترینهای ایران، نیمکتی را تدارک دیده است که تک تک نفراتش میتواند نقشی تاثیرگذار و سرنوشت ساز برای هر تیمی ایفا کند.

بی شک اطلاق لقب “کهکشانی”ها برای هر دو تیم پربیراه نیست و می تواند تداعی گر قدرت نفرات هر دو تیم باشد.

این دیدار را می توان از چهار زاویه مختلف مورد بررسی قرار داد:

۱٫ چهارمین تقابل سرمربیان دو تیم در طول تاریخ!

این دیدار یک تقابل حیثیتی و سرنوشت ساز برای هر دو سرمربی است و حساسیت روی نیمکت این دو تیم، بسیار بیشتر و فراتر از سکوهای هواداران خواهد بود.

بی شک خطیبی تیمش را برای پیروزی به زمین خواهد فرستاد تا اولین پیروزی اش را مقابلحریف نامدارش کسب کند و قلعه نویی هم اصلا دوست ندارد که اولین شکست تاریخ اش را برابر رسول جوان و جویای نام آنهم در یک “دربی” تجربه کند.

شاید برای هر دو سرمربی پیروزی در این دیدار همسان کسب عنوان قهرمانی باشد.

آنها حاضرند همه بازی ها را واگذار کنند ولی در این دربی شکست نخورند.

همه این ها دست به دست هم می دهند تا یک دیدار نفس گیر، جذاب و تماشایی را به انتظار بنشینیم

دیداری که می تواند نقش پررنگی را در ادامه راه هر دو مربی بازی کند.

۲٫ اولین رویارویی بازیکنان با مربیان قبلی!

در هر دو تیم بازیکنانی حضور دارند که انگیزه های فراوانی برای ارائه یک بازی استثنایی و خیره کننده دارند.

بازیکنانی که یا از سوی خطیبی کنار گذاشته شده اند و یا توسط قلعه نویی، طرد شده اند.

همین عاملی است برای جذابیت بیشتر دیدار این دو تیم که می تواند تا سال ها در اذهان هواداران به عنوان یک بازی فراموش ناشدنی، باقی بماند.

محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی، سامان نریمان جهان، حبیب گردانی و … از تاثیرگذارترین مهره های این بازی خواهند بود.

۳٫ جدال مدیران عامل

دکتر سهرابی و سردار آجورلو نقش بسزایی در بستن تیم های رویایی شان داشتند.

آجرلو با جذب نفرات مدنظر هواداران و سرمربی و حفظ نفرات برتر فصل گذشته، توانسته خودش را به عنوان یک مدیرعامل محبوب بین هواداران مطرح کند.

در آنسو نیز سهرابی توانسته همه مردان موردنظر خطیبی را جذب کند و با جسارت تمام، یکی از گران ترین تیم های تاریخ فوتبال آذربایجان را راهی مسابقات کند.

اهمیت کار سهرابی جایی خود را بیشتر نشان می دهد که نگاهی به وضعیت مالی شهرداری و شرایط اقتصادی جامعه داشته باشیم.

سهرابی برای اداره این تیم، بسیاری از رشته های ورزشی تحت پوشش سازمان ورزش شهرداری را قربانی کرده است و اصلا دوست ندارد تا یک دیدار “ویترین”ی را که بیشترین توجهات را به خودش جلب خواهد کرد، از دست دهد.

۴٫ سکوهای تاریخ ساز!

بی شک سکوهای ورزشگاه، برخلاف نیمکت ها و میزهای ریاست دو تیم، آرام ترین روزهای خود را سپری خواهد کرد چراکه تماشاگران آذربایجانی بارها ثابت کرده اند که رنگ ها نمی تواند بین آنها جدایی بیندازد.

تماشاگران آذربایجانی همه تیم های استان را حمایت می کنند و این را در رقابت های دسته اول فصل گذشته شاهد بودیم. جایی که تیم ماشین سازی با حمایت و همراهی تماشاگران توانست از ماراتن سخت و نفس گیر صعود سربلند بیرون بیاید.

در آن دیدارها کسی به فکر تیم محبوب خود نبود و همه برای سربلندی ماشین سازی پرچم های سبزرنگ را به اهتزاز درآورده بودند تا نشان دهند که “آذربایجان تیم لری فرق اله مز رهلری”.

متاسفانه برخی هواداران پرمدعا که کمترین احترامی برای فوتبال آذربایجان قائل نیستند، درصدد انشقاق بین هواداران هستند و با اظهارنظرها و فعالیت های مسموم شان در فضای مجازی به شدت دنبال تفرقه اندازی و تحریک تماشاگران هستند که هوشیاری هواداران را در قبال این افراد معلوم الحال طلب می کند.

افرادی که در لباس دوست، قصد ضربه زدن به اتحاد هواداران را دارند.

این دیدار نیز با تمام حساسیت ها  و فراز و نشیب هایش به پایان خواهد رسید و آنچه باقی خواهد ماند، دوستی ها و رفاقت هایی است که همیشه در خاطره ها ثبت خواهد شد.

پنجشنبه می تواند روز پیروزی تماشاگران باشد چراکه پیروزی هر دو تیم مایه افتخار و مباهات آذربایجانی ها خواهد بود.

عادل جعفرموحد_ دبیر سرویس ورزشی اعتدال پرس

انتهای خبر