انتقاد سعیدی از عملکرد ضعیف شبکه ورزش در پوشش بازی‌های المپیک ریو

عملکرد ضعیف شبکه ورزش، مردم را به سمت استفاده از ماهواره سوق داد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است ضعف اطلاع‌رسانی و تحلیل رویدادها و مسابقات بزرگترین رخداد ورزشی دنیا از سوی شبکه تخصصی ورزش وجود داد.

image_pdfimage_print

عملکرد ضعیف شبکه ورزش، مردم را به سمت استفاده از ماهواره سوق داد

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، محمداسماعیل سعیدی  ضمن انتقاد از عملکرد شبکه ورزش صداوسیما در پوشش بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶، گفت: متأسفانه ضعف اطلاع‌رسانی و تحلیل رویدادها و مسابقات بزرگترین رخداد ورزشی دنیا توسط شبکه تخصصی ورزش وجود داد و این امر بر همگان مشهود است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان صداوسیما باید برنامه‌های جذاب و با محتوای غنی برای مخاطبان خصوصا نسل جوان فراهم کنند و در این میان تهیه برنامه‌های ورزشی به دلیل پرخاطب بودن از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اشتیاق دیدن مسابقات ورزشی رشته‌های مختلف در جامعه وجود دارد؛ از این رو سازمان صدا و سیما به عنوان مسئول اصلی در این زمینه باید از قبل برنامه ریزی مناسبی به منظور پوشش حداکثری مسابقات انجام می‌داد ولی هم اکنون این امر در روندی که شبکه ورزش در پیش گرفته، حس نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورتی که برنامه جذاب در زمینه المپیک به مخاطبان ارائه نشود، مردم به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای جذب می‌شوند، ادامه داد: هم اکنون بر اساس آمارها عنوان شده که ۶۰ درصد مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند؛ از این رو باید برای رفع این مهم، گرایش مخاطبان و تقویت شبکه‌های ملی صداوسیما اقدامات موثر و کارآمدی انجام شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری بازی‌های المپیک ریو۲۰۱۶ فرصتی برای معرفی بیشتر این شبکه تخصصی به مردم و دستیابی به جایگاه برتر در بین سایر شبکه‌های سیما بود، تصریح کرد: متاسفانه با عملکرد ضعیف، این شبکه نتوانست خود را به درستی معرفی کند و فرصت مطرح شدن آن به عنوان شبکه‌ای تخصصی را بر باد داد.

عضو کمیته «زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان» مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما شاهد تغییر روند عملکرد رسانه ملی باشیم، خاطرنشان کرد: برخی اوقات عملکرد ضعیف یک مجموعه را مرتبط با ناکافی بودن بودجه می‌دانند در حالی که هنر مدیریت نشان می‌دهد که در مواقع بحرانی چطور باید یک مجموعه را مدیریت کرد و این امر در خصوص سازمان صدا و سیما نیز صدق می‌کند.

انتهای خبر