مدیران کم تحرک و ضعیف، روی مین برکناری

همزمان با انتقاد استاندار از کم‌کاری فرمانداران در زمینه اقتصاد مقاومتی مطرح شد: هشدار شبستری به برکناری مدیران بدون ریسک

اگر قرار باشد دست به عصا در اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم کاری از پیش نخواهیم برد، مدیران باید اهل تحرک و ریسک باشند و اگر این ویژگی‌ها را ندارند باید کنار روند.

image_pdfimage_print
استاندار آذربایجان‌شرقی از عدم تشکیل جلسه‌ها توسط برخی فرمانداران این استان انتقاد کرد و گفت: لازم است در ماه حداقل دو جلسه کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی در ساعات غیر اداری شهرستان‌ها تشکیل یابد.

به گزارش  اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: تعداد جلساتی که برای اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل یافته عدد قابل قبولی است و برخی شهرستان‌ها مثل اسکو که تاکنون ۱۵ جلسه تشکیل داده‌اند کارنامه مطلوبی دارند اما بعضی از شهرستان‌ها فقط یک یا دو مورد جلسه تشکیل داده‌اند و یا گزارشی ارائه نداده‌اند که مورد قبول ما نیست.

وی با بیان اینکه در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۵ اعلام کردیم ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا در مرکز استان و شعبات آن در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل یابد که گزارش ماهانه هم باید به دبیرخانه ارسال شود، افزود: برخی از فرمانداران ظاهرا یا احساس نیاز نکرده و یا گزارش ارائه نداده‌اند که مسأله باید بررسی شود.

جبارزاده خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به خوبی پیش می‌رود و در جلسه مشترک دولت و استانداران آقای نوبخت اعلام کرد رئیس جمهور نسبت به واگذاری پروژه‌ها تاکید دارند که چندین بار روی این مسأله تصریح شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: تعداد ۱۱۰ پروژه‌ای که ستاد احصاء کرده باید واگذار و از بودجه دولتی جدا شوند و تاکید داریم اگر موانعی در واگذاری پروژه‌ها احساس می‌شود شیوه‌نامه‌ای تدوین و ارائه شود.

این مسؤول با بیان اینکه آخر هر ماه گزارش مکتوب ستاد اقتصاد مقاومتی توسط فرمانداران باید به دبیرخانه ستاد ارسال شود، تصریح کرد: عدم ارائه گزارش عملکرد به رده بالا از جمله ضعف‌های فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: لازم است در ماه حداقل دو جلسه کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی در ساعات غیر اداری شهرستان‌ها تشکیل یافته و گزارش جلسات به دبیر خانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه شود.

جبارزاده اذعان داشت: با وجود محدودیت‌های مالی مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان نزد مردم روسفید هستند و لازم است گزارشی از عملکرد تمام دستگاه‌های استانی توسط رسانه‌ها به صورت فیلم و نشریه تهیه شده و انتشار یابد.

خبرگزاری فارس: مدیران اگر اهل تحرک و ریسک نیستند کنار بروند!/ در اقتصاد مقاومتی تماشاگر نمی‌خواهیممعاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی هم عصر دیروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با هشدار به فرمانداران و مدیران ضعیف گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مدیران باید اهل تحرک و ریسک باشند و اگر این ویژگی‌ها را ندارند باید کنار روند.

سعید شبستری اظهار داشت: اگر قرار باشد دست به عصا در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم نخواهیم توانست کاری از پیش ببریم، مدیران باید اهل تحرک و ریسک باشند و اگر این ویژگی‌ها را ندارند باید کنار روند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بحثی جدی است که مورد تاکید مقامات ارشد کشوری است و کل کشور چشم به همت سه استان آذربایجان‌شرقی، کرمان و لرستان دوخته‌اند.

دکتر شبستری با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بالایی دارد، تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید شبانه‌روز کار و تلاش کنیم؛ لذا ما مدیرانی می‌خواهیم که تماشاگر نباشند و مدیرانی که اهل تحرک و ریسک‌ پذیری نیستند باید از قطار دولت پیاده شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته دولت، گفت: علی‌رغم کمبود اعتبارات و منابع مالی، دولت تدبیر و امید عملکرد موفقی در استان آذربایجان شرقی داشته و امسال نیز صدها پروژه عمرانی در سراسر استان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی افتتاح می‌شود.

فارس

انتهای خبر