حمله به مرکز پلیس در استان وان/ ۳ کشته و ۷۳ زخمی + تصاویر

انفجار مهیبی در مرکز استان وان در نزدیکی قرارگاه پلیس رخ داد.  در شهرستان «ایپک یولی» استان وان ترکیه، در جاده اسکله، در محلی که خانه‌های سازمانی و قرارگاه پلیس قرار دارد، انفجار مهیبی رخ داد و با اعلام وجود مجروحین، آمبولانس های زیادی به محل اعزام شدند. دیشب (۱۷آگوست)، در محلی که مرکز پلیس «۲ […]

image_pdfimage_print
انفجار مهیبی در مرکز استان وان در نزدیکی قرارگاه پلیس رخ داد.
حمله به مرکز پلیس در استان وان/ 3 کشته و 73 زخمی + تصاویر

 در شهرستان «ایپک یولی» استان وان ترکیه، در جاده اسکله، در محلی که خانه‌های سازمانی و قرارگاه پلیس قرار دارد، انفجار مهیبی رخ داد و با اعلام وجود مجروحین، آمبولانس های زیادی به محل اعزام شدند.

دیشب (۱۷آگوست)، در محلی که مرکز پلیس «۲ نیسان» و خانه های سازمانی پلیس قرار دارد، در حدود ساعت ۲۳:۱۰، یک خودروی بمب گذاری شده منفجر گردید.

بر اساس اطلاعات دریافتی از فرمانداری وان، تنها ۹ ثانیه بعد از پارک کردن مینی بوسی که در آن بمب تعبیه شده بود، انفجار شدیدی رخ داده است و در این حمله ۲ غیرنظامی و یک پلیس جان خود را ازدست دادند و ۷۳ نفر زخمی گشته اند که ۲۰ نفر از آن ها از نیروهای پلیس بوده اند.

بعد از وقوع انفجار با صدای  مهیبی که بنا به اظهارات مردم منطقه در اکثر نقاط شهر به گوش رسید، صدای تیراندازی های متعددی شنیده شده است.

با اعلام این که افرادی در این سانحه زخمی شد اند تعداد زیادی آمبولانس و تیم هایی از نیروهای امنیتی و امدادی به محل وقوع انفجار اعزام شده اند.

گفتنی است، بلافاصله بعد از وقوع حمله، عملیات گسترده ای با پشتیبانی هوایی، برای کشف و دستگیری عاملان حمله آغاز شده است و فردی که خودرو را در محل انفجار پارک کرده بود، به صورت زخمی دستگیر گردیده و در بازجویی های صورت گرفته، انتساب خود به گروهک پ.ک.ک را اعتراف کرده است.

نیروهای متخصص پلیس در حال تلاش برای تثبیت میزان مواد منفجره مصرفی در این انفجار هستند.

بنا به اظهارات شاهدان عینی، بعد از روشن شدن هوا، ابعاد حادثه به وضوح قابل مشاهده می باشد و در بررسی های اولیه مشخص گردیده که تعداد زیادی خودرو، خانه و مغازه در نزدیکی محل انفجار، خسارت مالی دیده اند.

انتهای خبر