فوری: کیفرخواست ۴ عضو شورای شهر تبریز صادر شد/ جایگزینی اعضاء علی‌البدل بجای ۴ عضو تعلیقی شورا

سرانجام بعد از گذشت بیش از ۵ ماه از بررسی پرونده تخلفات برخی اعضای شورای شهر تبریز در محاکم قضایی استان، کیفرخواست ۴ عضو شورای شهر تبریز صادر و این افراد از عضویت در شورا معلق گردیدند.

image_pdfimage_print
شورای شهر تبریز
سرانجام  پس از کش و قوسهای فراوان و گذشت بیش از ۵ ماه بررسی پرونده تخلفات برخی اعضای شورای شهر تبریز از سوی دادستانی تبریز، کیفرخواست ۴ عضو شورای شهر تبریز صادر و این افراد از ادامه عضویت در شورا معلق گردیدند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، رحیم شهرتی‌فر با تایید این خبر افزود: با تعلیق این اشخاص، ۴ عضو علی‌البدل در جلسه آینده مراسم تحلیف را برگزار خواهند کرد.

در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صدور کیفرخواست متهمان پرونده ارتشاء و اختلاش شهرداری تبریز صحت دارد، اظهار داشت: طبق اخبار واصله دستگاه قضایی با بررسی جمیع اوراق کیفرخواست ۴ تن از اعضاء شورای شهر تبریز را صادر کرده است.

وی افزود: بر اساس قانون تشدید مجازات‌ها، اعضایی که برای آن‌ها کیفرخواست صادر شده است از کار معلق می‌شوند و اجازه حضور در شورا را ندارند.

فرماندار تبریز در پاسخ این سوال که روند جایگزینی اعضاء علی‌البدل چگونه خواهد بود، ابراز کرد: در اولین جلسه آتی شورای شهر تبریز ۴ تن از اعضاء علی‌البدل مراسم تحلیف را به جای خواهند آورد؛ ۲ عضو علی‌البدل قبلی هنگام بازداشت متهمان در مقام جایگزین در پارلمان محلی حضور یافته بودند و بار دیگر مراسم تحلیف را برگزار خواهند کرد.

گفتنی است طبق قانون، صدور کیفرخواست به معنای قبول موراد اتهامی از سوی دادستان بوده و به منزله تعلیق اعضای مزبور از عضویت در شورای شهر و یا هر نوع پست دولتی می باشد.

نورمحمدزاده، لطفی، فخرآذر و زاهدی ۴ عضو علی‌البدل شورای شهر تبریز هستند که با توجه به این قضایا می توانند در اولین جلسه رسمی شورا با برگزاری مراسم تحلیف از سوی فرماندار تبریز به عضویت رسمی شورا درآیند.

با ورود اعضای علی البدل به ترکیب شورای شهر تبریز، تغییر ترکیب سیاسی شورا و جبهه بندی جدید در این مجموعه محتمل بوده و می تواند منشاء برخی تحولات اساسی در فعل و انفعالات سیاسی این نهاد و حتی مدیریت های شهرداری تبریز گردد.

شورای تبریز حضرتی خاماچی ایران آهور البته لازم به ذکر است در صورت تبرئه این افراد در جلسات رسمی دادگاه، امکان بازگشت دوباره این اعضا به جایگاه خود در شورای شهر وجود خواهد داشت.

انتهای خبر