مرند در مسیر توسعه

تکمیلی: مرند میزبان وزرای کار و صنعت،‌ معدن و تجارت/ کلنگ زنی بزرگترین پروژه صنعتی مرند

در طی دو روز با حضور دو وزیر در مرند با افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه برای بیش از ۷۰۰۰ نفر فرصت اشتغالزایی ایجاد میشود.

image_pdfimage_print

علی ربیعی وزیر کار،‌تعاون و رفاه جهت بهره برداری از فاز سوم خاک چینی امروز دوشنبه در مرند حضور یافت و فردا سه شنبه نیز نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کلنگ زنی کارخانه الیاف شیشه زنوز که «اولین و بزرگترین واحد تولید صنعتی الیاف شیشه» ایران و یکی از بزرگترین پروژه های صنعتی تاریخ مرند محسوب می شود، به شهرستان مرند خواهد آمد.

دکتر حسن نژاد امروز و فردا در معیت وزرای کار و تعاون و صنعت و تجارت در مرند حضور دارد تا نوید بخش تحقق آرزوهای دیرین مردم مرند در توسعه کارخانه خاک چینی و کلنگ زنی کارخانه الیاف شیشه باشد.

مرند در مسیر توسعه
در طی دو روز با حضور دو وزیر در مرند با افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه برای بیش از ۷۰۰۰ نفر فرصت اشتغالزایی ایجاد میشود.

از جمله این طرحها پروژه الیاف شیشه در منطقه زنوز شهرستان مرند میباشد که برای بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

آغاز عملیات اجرایی تولید الیاف شیشه ای در مرند
اولین کارخانه تولید الیاف شیشه کشور صبح امروز با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ناحیه صنعتی زنوز شهرستان مرند و مقمامات استانی و شهرستان کلنگ زنی شد.
نعمت زاده وزیر صنعت ومعدن وتجارت در مراسم کلنگ زنی الیاف شیشه زنوز مرند با اشاره به اهمیت بسیار زیاد این پروژه بزرگ صنعتی در رونق اقتصادی منطقه گفت: از پیگیری های #دکترحسن_نژاد در به ثمر رسیدن این پروژه دولتی #الیاف_شیشه به عنوان نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم
وزیرصنعت افزود: چهل درصد محصولات شرکت الیاف شیشه ای توسط شرکتی که فایننس صورت گرفته به کشورهای دیگر صادر خواهد شد

دکتر حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نیز با اشاره به این طرح ها گفت: با الطاف خداوندی و دعای مردم عزیز اینک مرند در مسیر توسعه قرار دارد و حضور دو وزیر در طی دو روز در مرند را باید به فال نیک گرفت.

مشخصات پروژه :
پیش بینی شده با بهره‌برداری از طرح تولید الیاف شیشه‌ای در فاز اول آن برای حدود ۴۳۰ نفر زمینه اشغال مستقیم فراهم شود.

برای بهره برداری کامل این طرح نیز نزدیک به ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که این رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش خواهد بود.

با آغاز به کار این مجموعه شاهد تولید سالانه ۳۰ هزار تن الیاف شیشه در کشور خواهیم بود که در صنایع پتروشیمی، ساختمانی، شیمیایی، نفت گاز، آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی، دریایی، هواپیمایی و زمینی و صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

این مجموعه در فضایی ۱۰۰ هزار مترمربع و باز زیربنای ۴۰ هزار متر مربع احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت گسترش الیاف شیشه مرند در این باره گفت: این کارخانه در قالب کنسرسیومی متشکل از شرکت توسعه‌ای (سی ان بی ام) و شرکت (سی نوما) از چین و شرکت گسترش الیاف شیشه مرند در پروسه زمانی ۲۴ ماهه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داود اجاقی با اشاره به ضمانت ۱۰ ساله این کارخانه افزود: براساس این قرارداد طرف خارجی متعهد است تامین دانش فنی و تکنولوژی، طراحی و مهندسی پایه و تفصیلی، تجهیزات، ساخت و ساز، تاسیس و نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، آزمایش عملکرد و آموزش در این مدت انجام دهد مهم‌تر اینکه پیمانکار باید ۳۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز کارخانه را از داخل کشور تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه الیاف شیشه هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی نداشته و در نوع خود از پرکاربردترین الیاف به‌ویژه در برابر خوردگی است، اظهار داشت: با توجه به واردات سالانه حدود ۵۰ هزار تن الیاف شیشه برای مصارف واحدهای مختلف صنعتی، با راه‌اندازی این کارخانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور در داخل تامین خواهد شد.

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
 فاز سوم خط فرآوری کائولن شرکت خاک چینی مرند افتتاح شد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، دیروز همچنین در هفتمین روز از هفته دولت فاز سوم خط فرآوری کائولن شرکت خاک چینی مرند با تولید سالانه ۱۵۰۰مترمکعب کائولن فرآوری شده با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و با حضور دکتر حسن نژاد نماینده مرند و جلفا و مسئولین استانی و محلی، افتتاح شد.

ربیعی در حاشیه افتتاح این طرح در گفتگو با خبرنگاران گفت : با افتتاح این فاز ، میزان تولید کائولن فرآوری شده به صورت سالانه از یک هزار تن به ۱۵۰ هزار تن افزایش می یابد.

وی افزود : در این فاز با اشتغال زایی بیش از ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر غیر مستقیم از ضایعات کائولن تولیدی در این کارخانه ،۱۵۰۰مترمکعب مصالح سبک ساختمانی تولید و علاوه بر صادرات به داخل کشور به کشورهای مرزی واقع در مرز ترکیه و کشور بلاروس صادر خواهد شد.

ربیعی با اعلام اینکه سرمایه گذاری این فاز از منابع سودی فروش خود کارخانه تامین شده است افزود : این طرح دانش بنیان با وجود سرمایه های نیروی انسانی و مدیریت مدیری موفق ساخته و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با اشاره به خروج کشور از رکود افزود : تولید و فروش سیمان در کشور در ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۴ درصد افزایش داشته است که این خود نشان از رشد اقتصادی و خروج کشور از رکود اقتصادی است.

در ادامه کارخانه تولید بلوک و پانل بتنی سبک گازی و ملات خشک با تولید سالانه ۱۸۸ متر مکعب بلوک بتنی و سبک گازی ، ۸۱ هزار مترمکعب پانل بتنی سبک گازی و ۱۴ هزار تن ملات خشک با سرمایه گذاری بیش از ۷۷۱ هزار میلون ریال در شرکت خاک چینی توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد.

گفتنی است امروز صبح در ادامه افتتاح پروژه های هفته دولت، مجتمع عالی سلامت مرند، مجتمع منبع ذخیره آب شرب ایلات و یالقوزآغاج با حضور مسئولان محلی شهرستان در این شهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای خبر