نگاهی به وضعیت تیم های فوتبال تبریز _ بخش دوم (گسترش فولاد تبریز)

آبی ها به آرامش نیاز دارند

  به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس) در ادامه بررسی وضعیت تیم های فوتبال تبریز در این بخش به تیم گسترش فولاد تبریز خواهیم پرداخت، تیمی که توانسته در سال های اخیر، به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال تبریز حضوری آبرومند و تاثیرگذار در بالاترین سطح فوتبال کشور داشته باشد. آبی های تبریز به عنوان […]

image_pdfimage_print

 

۵ab4d3c0-6749-4815-bd01-658fd8c8908b

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس) در ادامه بررسی وضعیت تیم های فوتبال تبریز در این بخش به تیم گسترش فولاد تبریز خواهیم پرداخت، تیمی که توانسته در سال های اخیر، به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال تبریز حضوری آبرومند و تاثیرگذار در بالاترین سطح فوتبال کشور داشته باشد.

آبی های تبریز به عنوان تنها باشگاه خصوصی کشور که به مفهوم واقعی کلمه با سرمایه بخش خصوصی اداره می شود توانسته اند تا تیمی قلدر و آماده را راهی مسابقات کنند.

گسترشی ها گرچه در چهار هفته نخستین نتوانسته اند نتایج مناسبی کسب کنند و این می تواند کار را برای فراز کمالوند و شاگردانش کمی سخت کند ولی سرمربی این تیم همیشه نشان داده که می تواند کنترل اوضاع را در دست گیرد و ورق را برگرداند!

در واکاوی علل ناکامی های هفته های ابتدایی، برخی جذب بازیکنان پا به سن گذاشته و میانگین سنی بالا را عامل این ناکامی می دانند و عده ای هم عدم هماهنگی و نبود هارمونی لازم را مسبب این عدم توفیق ها می دانند.

بهرحال هنوز لیگ استارت اصلی را نخورده و تعطیلی یک ماهه در همان بدو شروع مسابقات معادلات را برهم زده است و هر تیمی که بتواند بهترین برنامه ریزی را برای سی روز تعطیلی تدارک ببیند، می تواند همه چیز را از نو آغاز کند.

در کنار نقاط ضعف این تیم، ثبات و قدرت مدیریتی، داشتن ورزشگاه و محل تمرین اختصاصی، توان مالی بالا و ارتباط خوب کادر مدیریتی با کادرفنی و بازیکنان نقطه مثبت این تیم است که می تواند آبی ها را به روزهای آینده امیدوار سازد و استرس را از نیمکت لاجوردی پوشان دور کند.

اما یادمان باشد که عدم امنیت شغلی و نگرانی از شیطنت برخی ها که به دنبال تزریق حاشیه هستند، می تواند تمرکز نیمکت گسترشی ها را برهم زند و به مثابه سمی مهلک، چالش جدیدی را پیش روی مدیریت و کادرفنی قرار دهد.

گسترشی ها در این فصل دست به تغییرات زیادی زده و بازیکنان زیادی را از دست داده و نفرات جدیدی را جایگزین کرده اند  که جذب محمدرضا خلعتبری شاه بیت این نقل و انتقالات بود که متاسفانه هنوز نتوانسته انتظاراتی را که همه از او دارند برآورده سازد.

بی شک گذشت زمان می تواند خلعتبری را به برگ برنده کمالوند در ادامه راه تبدیل کند.

شاگردان کمالوند در هفته پنجم میزبان سیاه جامگانی خواهند بود که نمی تواند حریف چندان سرسختی برای کمالوند و شاگردانش باشد. پیروزی در این دیدار می تواند آرامش و اطمینان خاطر را به اردوی آبی ها بازگرداند.

حضور در نیمه بالای جدول می تواند بهترین نتیجه برای یاران اسدی باشد هرچند آنها کسب سهمیه آسیایی را نشانه رفته اند!

عادل جعفرموحد _ دبیر ورزشی اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)

 

 

انتهای خبر