رئیس جنجالی دانشگاه علامه برکنار شد/ آغاز اعتراضات در مجلس

حسین سلیمی به دنبال برکناری صدرالدین شریعتی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل ازمهر؛ براساس حکم جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی به سرپرستی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد و صدرالدین شریعتی از ریاست این دانشگاه برکنار شد.    روابط عمومی وزارت علوم نیز به مهر […]

image_pdfimage_print

حسین سلیمی به دنبال برکناری صدرالدین شریعتی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل ازمهر؛ براساس حکم جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی به سرپرستی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد و صدرالدین شریعتی از ریاست این دانشگاه برکنار شد.

   روابط عمومی وزارت علوم نیز به مهر اعلام کرد که دستور برکنار شریعتی شب گذشته صادر و حکم حسین سلیمی نیز همزمان ابلاغ شده است.

  سلیمی پیش از این معاون دانشگاه علامه طباطبایی بود وی عضو هیات علمی گروه سیاسی این دانشگاه است.

  سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در گفتگو با نسیم گفت: سطح علمی دانشگاه طی سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و برنامه اصلی من نیز، شتاب دادن به پیشرفت‌هاست.

  وی افزود: دور کردن دانشگاه از فضای تعارضات سیاسی و برقراری آرامش علمی، از دیگر اولویت‌های من است.

  این در حالی است که عزل شریعتی و انتصاب سلیمی از همین ساعات آغارین اعتراض برانگیز شده است.

  توفیقی به جای داس کلید داشته باشد

 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: این برکناری و انتصاب در حالیست که سرپرست ممکن است از سوی رئیس‌جمهور به عنوان وزیر انتخاب نشود و حداکثر ۳ ماه در این سمت باقی بماند.

  عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به دیگر عزل و نصب های صورت گرفته در وزارت علوم، طرح این سؤال که آیا منطقی است در طی این ۳ ماه این همه عزل و نصب صورت گیرد، تصریح‌کرد: ما انتظار داشتیم سرپرست وزارت علوم به جای داس، کلید در دست داشته باشد و شعار تدبیر و امید را محقق کند.

 

وی با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد قصد و غرض از این عزل‌و نصب‌های شتاب‌زده این است که فشار بر روی وزیر بعدی کم شود، افزود: هرچه سریع‌تر باید جلوی این اقدامات گرفته شود؛ چراکه ممکن است وزیر بعدی این این عزل و نصب‌ها را نپسندد.

سلیمی با بیان اینکه آقای نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم باید این نکات را با آقای توفیقی مطرح‌کند، افزود: ما در آستانه اول مهرماه هستیم و نباید دانشگاه‌ها را با این تنش مواجه کنیم.

رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی هم با اشاره به انتصاب رئیس جدید دانشگاه علامه طباطبایی(ره) عنوان کرد: انتصاب یک فرد با سوابق افراطی و تفکر سکولاری نسبتی با مشی اعتدال ندارد.

فردا؛ ارائه طرحی به مجلس برای ملغی کردن تصمیمات سرپرست‌های وزارت‌خانه‌ها

همچنین محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم درخصوص عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها و آخرین آن که تغییر رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بود، گفت: تا دیشب که ما در مجلس بودیم چنین خبری مطرح نبود اما مجلس شورای اسلامی طرح ۲ فوریتی را در دستور دارد که تا ظهر فردا در صحن مجلس مطرح می‌شود.

وی درخصوص اینکه آیا این طرح به تغییر و تحولات پیش از تصویب نیز مربوط می‌شود، اظهار داشت: جامعیت طرح به این بستگی دارد که چه جملاتی در آن بیاید ولی تا جایی که من می‌دانم طراحان جمله‌ای در آن گنجاندند که عطف به ما سبق می‌شود یعنی در صورت تصویب، تغییرات از تاریخ ۲۰ مرداد و زمانی که سرپرست تعیین می‌شود، ملغی می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش درپاسخ به این سوال که عزل و نصب‌ها در آغاز سال تحصیلی به چه علت است، گفت: تا جایی که از نمایندگان مجلس پرسیده‌ام، آنها نظر موافقی نسبت به این عزل و نصب ها ندارند؛ البته هر وزیری اختیار دارد زیر مجموعه‌اش را تغییر دهد اما در مورد سرپرست همان بحثی که در مجلس است را باید دنبال کنیم. ممکن است عملکرد مسئولی خیلی خوب باشد اما ممکن است اختلاف سلیقه با وزیر یا رئیس‌جمهور داشته باشد و کنار گذاشته شود.

زاهدی ادامه داد: اما در مورد سرپرست باور نمایندگان این است تا وقتی که فردی سرپرست یک وزارت خانه به شمار می‌رود نباید احکام ابلاغی توسط وزیر قبلی را ملغی کند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم خوب است که با تامل، صبر و حوصله و سعه صدر در عزل و نصب‌ها برخورد و رفتار شود و تغییری در این زمینه صورت نگیرد زیرا مدت سرپرستی کوتاه است و شاید وزیر بعدی حتی اگر خود طرف هم باشد، تصمیم بگیرد به نوع دیگری مجموعه زیردستش را انتخاب کند.

انتهای خبر