آیا کلینتون آراء خاکستری را می‌بازد؟/ گزینه‌های احتمالی دموکرات‌ها در صورت انصراف بانوی سیاست

چنانچه نامزد نهایی دموکرات‌ها خود تصمیم به انصراف نگیرد، باید ۱۱ درصد مردم آمریکا را که هیچ‌گونه وابستگی حزبی و سیاسی ندارند، قانع کند سالم است و می‌تواند ۴ سال بدون هیچ مشکلی سرپا بماند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از آناج: انتشار تصاویر تلوتلو خوردن هیلاری کلینتون در رسانه‌های بین‌المللی، سران حزب دموکرات […]

image_pdfimage_print
چنانچه نامزد نهایی دموکرات‌ها خود تصمیم به انصراف نگیرد، باید ۱۱ درصد مردم آمریکا را که هیچ‌گونه وابستگی حزبی و سیاسی ندارند، قانع کند سالم است و می‌تواند ۴ سال بدون هیچ مشکلی سرپا بماند.
آیا کلینتون آراء خاکستری را می‌بازد؟/ گزینه‌های احتمالی دموکرات‌ها در صورت انصراف بانوی سیاست

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از آناج: انتشار تصاویر تلوتلو خوردن هیلاری کلینتون در رسانه‌های بین‌المللی، سران حزب دموکرات را به تکاپو انداخته است و آنان از احتمال رد صلاحیت یارِ اوباما توسط مردم با معلوم شدن نتایج انتخابات، آشفته حال شده‌اند.

شائبه‌ی بیماری کلینتون از سه سال قبل مطرح گردید اما در آن هنگام دموکرات‌ها با تکذیب این موضوع، ادعای برخی رسانه‌ها را بازی انتخاباتی توصیف کردند و از صحت سلامت نامزد مورد حمایت‌شان خبر دادند. اکنون این مبحث خسارت‌آمیز وارد فاز جدیدی شده و پزشک هیلاری از مبتلا بودن وی به بیماری ذات‌الریه خبر می‌دهد و در آن سوی میدان ۷۱ درصد از اعضاء انجمن پزشکان آمریکا این سیاست‌مدار کارکشته را فاقد شرایط مغزی می‌دانند و مدعی‌اند کاندیدای تصدی مقام ریاست جمهوری اسیرِ دو عارضه‌ی «ترومبوز سینوز مغزی» و «ترومبوز وریدی عمقی» گشته است.

علت کسالت کلینتون هرچه باشد، بی‌گمان در آراء او تاثیر بسزایی خواهد داشت و عرصه را برای یکه‌تازی ترامپ فراهم می‌کند، مگر اینکه نامزد دموکرات‌ها خود تصمیم به کناره‌گیری از ماراتن سیاسی بگیرد و دموکرات‌ها شخصی دیگر را جایگزین بانویی نُمایند که ترامپ او را «شیطان» می‌نامند.

اگر کلینتون در صحنه بماند بعید به نظر می‌‌رسد ۱۱ درصد از مردم آمریکا که هیچ‌گونه وابستگی سیاسی به احزاب ندارند، او را انتخاب کنند و در آینده‌ای نزدیک ایالات متحده را دچار وضعیتی بغرنج نمایند، بنابراین حتی اگر نامزد فعلی دموکرات به رقابت سیاسی‌اش ادامه دهد شانس پایینی برای تحصیل آراء خاکستری خواهد داشت.

طبق قوانین آمریکا در این وهله از انتخابات هیچ‌کس نمی‌تواند کلینتون را مجبور به کناره‌گیری نماید اما چنانچه بر فرض محال او گزینه‌ی انصراف را برگزیند، باز هم این دموکرات‌ها هستند که بازنده زودهنگام خواهند بود چراکه اشخاصی مثل «جو بایدن» و «برنی سندرز» توان صف‌آرایی با کاندیدای میلیاردر جمهوری‌خواهان را ندارند و در این مدت کوتاه نیز نمی‌توانند جایگاه خود را تثبیت و داشته‌هایشان را به رخ مردم بکشند.

مردم خواهان حکومت دموکرات «برنی سندرز» را گزینه‌ای مناسب نمی‌دانند و این را در رقابت مابین کلینتون و سندرز مبرهن ساختند. در چنین وضعیتی کافی است یک‌بار دیگر نامزد دموکرات‌ها بیهوش شود تا آن دسته از اشخاصی که دلیل غش کلینتون در مراسم یادبود جان باختگان ۱۱ سپتامبر را گرمازدگی تلقی می‌نمایند، با رد کلینتون سرنوشت آمریکا را به رئیس جمهوری بیمار گره نزنند.

 

 

 

انتهای خبر