آخرین خبر از گزینه های اصلی استانداری ۳۱ استان کشور/ دو کاندیدای نهایی استانداری آذربایجان شرقی اعلام شد/ جلسه امشب مجمع نمایندگان استان برای انتخاب استاندار

طبق آخرین اخبار از وزارت کشور گزینه های اصلی برای تصدی استانداری ۳۱ استان کشور مشخص شده اند. به گزارش اعتدال پرس، سایت قانون متعلق به یکی از وزرای دولت روحانی و نزدیک به وزارت کشور نوشت؛ بعد از انتخاب ریاست جمهوری و تغییراتی که در مدیریت کلان کشور به وجود آمد، اکنون افکار عمومی […]

image_pdfimage_print

طبق آخرین اخبار از وزارت کشور گزینه های اصلی برای تصدی استانداری ۳۱ استان کشور مشخص شده اند.

به گزارش اعتدال پرس، سایت قانون متعلق به یکی از وزرای دولت روحانی و نزدیک به وزارت کشور نوشت؛ بعد از انتخاب ریاست جمهوری و تغییراتی که در مدیریت کلان کشور به وجود آمد، اکنون افکار عمومی در انتظار اعلام اسامی استانداران سراسر کشور هستند. طبق آخرین اخبار از وزارت کشور این افراد برای تصدی استانداری ۳۱ استان کشور در نظر گرفته شده اند.

رقابت هاشمی و نجفی برای استانداری آذربایجان شرقی

این خبر که البته با تایید برخی منابع محلی نیز همراه بود حاکی است، حسین هاشمی و صادق نجفی برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی و جایگزین احمد علیرضا بیگی در نظر گرفته شده اند.

به گزارش  اعتدال پرس، در حالی نام این دو گزینه نهایی شده است که قرار است امروز جلسه مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان با وزیر کشور برگزار و تصمیم نهایی مشخص شود.

جلسه امشب مجمع نمایندگان‌ استان با وزیر کشور برای انتخاب استاندار

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا شب جلسه مجمع نمایندگان‌ آذربایجان شرقی در مجلس با وزیر کشور برای تعیین استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.
رضا رحمانی اظهار کرد: طبق مذاکرات صورت گفته مقرر شده با نمایندگان استان گزینه‌هایی را برای سکانداری آذربایجان‌شرقی معرفی و وزارت کشور نیز با قرار دادن نفرات مورد نظر خود در جمع این لیست فرد نهایی را برای آذربایجان شرقی انتخاب و معرفی کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلستاکید کرد: انتخاب استاندار برای استاندار آذربایجان‌شرقی دارای حساسیت است و باید با دقت همراه باشد.

رحمانی به وجود ظرفیت‌های بالقوه استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌های بالقوه برای بالفعل شدن فردی فعالع آشنا، اقتصاد و صنعت را می‌طلبد تا ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان را فعال کند و زمینه را برای رشد و ترقی نه تنها استان بلکه کشور را فراهم آورد چرا که ظرفیت‌های یاد شده می‌تواند رشد و توسعه قابل توجهی به خصوص در اقتصاد را در موقعیت برای کشور فراهم آورد.

 کلید‌داران استانداری‌های کشور

 آذربایجان شرقی: حسین هاشمی – صادق نجفی

آذربایجان غربی: علیرضا غنی زاده – جهانبخش محبی نیا

اردبیل: اقبال عباسی – کامکار

اصفهان: سید حمیدرضا طباطبایی نائینی – محمد علی جوادی

البرز: عباس میرزاابوطالبی – دکتر سیدعلی میرباقری – خدمتگذار

ایلام: رسول مهرپرور– علی عزتی

بوشهر: اسماعیل تبادار – محمد جواد حق شناس

تهران: علی اصغر احمدی – علی اوسط هاشمی

چهارمحال و بختیاری: عبدالمحمد زاهدی – علی نوبخت

خراسان جنوبی: سید جواد رضویان – عبدالحسین مقتدایی

خراسان شمالی: احمد محقر – مهدی عارف پور

خراسان رضوی: اسماعیل مفیدی- محمود صلاحی

خوزستان: علی عزتی – عبدالحسین مقتدایی

زنجان: مسعود سلطانی فر – حسین هاشمی

سمنان: سید طاهر طاهری – جاسم جادری

سیستان و بلوچستان: سید محمود حسینی – دانیال ملایی

فارس: انصاری لاری – ربیع فلاح

قم: علی بنایی – موسی پور

قزوین: محمد باقر آقا علیخانی – عباس میرزا ابوطالبی

کرمان:  محمدجلال مآب – ابوالقاسم سیف الهی

کرمانشاه:  احمد رمضانپور نرگسی – جعفر همتی

کردستان: حسین فیروزی – اسماعیل مفیدی

کهگیلویه و بویراحمد:  اسماعیل تبادار -ضیاء الدین رضاتوفیقی

گلستان: علی هاشمی – یحیی خاکی

گیلان: عطاالله حکیمی- علی نوبخت

لرستان: عبدالمحمد زاهدی – علی عزتی

مازندران: نیاز آذری – ربیع فلاح

مرکزی: عبدالمحمد زاهدی – مسعود سلطانی فر

هرمزگان: مسعود سلطانی فر – عبدالحسین مقتدایی

همدان: حسین فیروزی – ربیع فلاح

یزد: حمید کلانتری – علی اکبر اولیا

* این گزارش می افزاید، سید حسین هاشمی که ارتباطات بسیار نزدیکی با دولتمردان ارشد روحانی و همچنین رئیس جمهور دارد، از دوره چهارم در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده شهرستان میانه حضور داشت که از دوره پنجم تا دوره هفتم و هشتم رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود.

وی در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به ساکن شدن دائمی خانواده اش در تهران، جهت کاندیداتوری از حوزه تهران ثبت نام کرد که از وارد شدن به مجلس نهم باز ماند.

از وی به عنوان کاندیدای اصلاح طلب در سایت های خبری یاد می شد.

 هاشمی، متولد سال ۱۳۳۲ در سراب و مسلط به زبان انگلیسی است.

 سوابق اجرایی هاشمی : سرپرست معاونت اداری و مالی و امور مجلس وزارت صنایع- معاون هماهنگی و امور استانها و مجلس وزارت معادن و فلزات – عضو شورایعالی استاندارد کشور

صادق نجفی دیگر گزینه احتمالی تصدی پست استانداری آذربایجان شرقی هم در حال حاضر مدیر عامل منطقه آزاد ارس است.

وی که با سابقه ترین مدیر اجرایی استان نام گرفته است، پیش از این رئیس سازمان بازرگانی به مدت ۱۴ سال و سرپرست ادغام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی را نیزدر کارنامه خود دارد.

وی یکی از سه گزینه مورد حمایت رسمی ستاد روحانی در استان و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز می باشد.

معرفی سکاندار آذربایجان‌شرقی تا ۳ روز آینده

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: طی ۲ یا ۳ روز آینده استاندار آذربایجان‌شرقی تعیین و معرفی می‌شود.

خبرگزاری فارس: معرفی سکاندار آذربایجان‌شرقی تا 3 روز آینده

محمد اسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: امشب نمایندگان آذربایجان شرقی جلسه‌ای با وزیر کشور خواهند داشت تا آخرین تبادل نظرها و رایزنی را در رابطه با استانداری آذربایجان‌شرقی انجام دهند.

وی از تلاش نمایندگان استان برای تعیین گزینه‌هایی قوی که توانایی مدیریتی استانی با قابلیت‌های آذربایجان‌شرقی را داشته باشد خبر داد و افزود: وزارت کشور با سنجش گزینه‌های نمایندگان استان و گزینه‌های خود مجموعه وزارت کشور نظر نهایی را ارائه خواهد کرد.

سعیدی بر بومی و شناخت داشتن از ظرفیت‌های استان استاندار آینده آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: باید مسئولیت استانداری آذربایجان‌شرقی به کسی سپرده شود که بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان شناخت کافی داشته باشد و این ظرفیت‌ها را برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم تبریر- آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شخصیت‌ها و افراد توانمندی که در استان وجود دارد، گفت: شخصیت‌ها و افراد توانمند در خود آذربایجان‌شرقی وجود دارد که می‌تواند امانت‌دار مناسبی برای کلیددار استانداری آذربایجان‌شرقی باشد.

وی در رابطه با گزینه‌های که این روزها شنیده می‌شود، گفت: گزینه‌هایی که مطرح هستند نیز در جمع گزینه‌های مورد نظر مجمع نمایندگان استان قرار دارند.

سعیدی نیز تاکید کرد که هنوز گزینه قطعی برای سکانداری آذربایجان شرقی مشخص نشده است.

انتهای خبر