فروش بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ به ایران

مدیر ارشد شرکت هواپیماسازی بوئینگ گفت، این شرکت در مراحل نهایی معامله فروش بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران است، اما هیچ هواپیمایی در سال ۲۰۱۶ به این کشور تحویل داده نخواهد شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از تسنیم، دنیس مویلنبورگ در حاشیه کنفرانسی در زمینه تکنولوژی های آینده در شیکاگو […]

image_pdfimage_print
مدیر ارشد شرکت هواپیماسازی بوئینگ گفت، این شرکت در مراحل نهایی معامله فروش بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران است، اما هیچ هواپیمایی در سال ۲۰۱۶ به این کشور تحویل داده نخواهد شد.
تحویل بوئینگ به ایران تا پایان ۲۰۱۶ منتفی شد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از تسنیم، دنیس مویلنبورگ در حاشیه کنفرانسی در زمینه تکنولوژی های آینده در شیکاگو گفت: «بر اساس این معامله ما در سال ۲۰۱۶ هیچ هواپیمایی تحویل نخواهیم داد. تحویل این هواپیماها یک، دو و سه ساله است… اما این فرصتی قابل توجه برای ماست و من خشنودم که ببینم ما در حال پیشرفت مداوم در این زمینه هستیم.»
مویلنبورگ افزود، بوئینگ در مراحل نهایی کارهای مربوط به ساختار معامله با مشتریانش در ایران قرار دارد و در عین حال با دولت آمریکا در زمینه فرآیند دریافت مجوز همکاری می کند.
ایران در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد ۱۱۸ فروند هواپیما به ارزش ۲۷ میلیارد دلار از شرکت ایرباس خریداری نماید. اما این خریدها به دلیل عدم صدور مجوز های لازم از سوی دولت آمریکا به تاخیر افتاده است. بوئینگ نیز موافقت کرده که تعدادی هواپیمای مسافربری به ایران بفروشد. دولت آمریکا اخیرا به این دو شرکت هواپیماسازی مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرده است.

انتهای خبر