استعفاء پرحاشیه در کابینه یازدهم/ فانی باقی ماند؛ «آشنا و صالحی‌امیری» به وزارتخانه نزدیک شدند

نکته جالب در قضیه استعفای چند وزیر دولت یازدهم اینکه، هر سه وزیر از چهره های غیرسیاسی و طیف اعتدال گرایان بودند و گزینه های مطرح شده برای جایگزینی این افراد اغلب از بین چهره های اصلاح طلب می باشند.

image_pdfimage_print
وزیر ارشاد استعفا کرد/ «آشنا و صالحی‌امیری» به وزارتخانه نزدیک شدند
 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سرانجام  بعد از گمانه زنی های اخیر درخصوص استعفای چند تن از وزرای دولت یازدهم، منابع رسمی دولت اعلام کردند که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گودرزی وزیر ورزش و جوانان استعفا کردند.

جنتی که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی با کسب ۲۳۴ رای موافق و ۳۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع وزیر ارشاد شده بود،  در شش ماه پایانی دولت یازدهم و پس از سه سال وزارت، از این سمت کناره گیری کرد.

هرچند برخی منابع خبری موضوعی غیر از مسئله فرهنگی و حوزه‌های آن را دلیل این برکناری یا استعفا عنوان می‌کنند اما بهتر اینگونه است که «بنویسیم استعفا بخوانیم برکناری!»

این گزارش اضافه می‌کند، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور یکی از اصلی ترین گزینه‌های تصدی صندلی سرپرستی وزارتخانه است اما در کنار او نام سیدرضا صالحی امیری نیز شنیده می‌شود باید دید حسن روحانی چه فردی را به عنوان سرپرست معرفی خواهد کرد.

آقای وزیر استعفا داد

همچنین خبر رسید، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان ظهر سه شنبه جلسه‌ای را با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده است، بعد از این اتفاقات خبرهایی از تغییر و تحولات در وزارت ورزش مطرح شد و نهایتا دقاقیقی بعد اعلام شد محمود گودرزی از سمت خود در این وزارتخانه استعفا کرده است.

دادکان و سلطانی فر از جمله گزینه های مطرح برای تصدی این وزارتخانه هستند.

فانی باقی ماند!

 فانی استعفا نداده است

در حالیکه برخی منابع نزدیک به دولت، خبر استعفای فانی وزیر آموزش و پرورش را همزمان با استعفای دو وزیر دیگر مخابره کرده بودند ولی ساعاتی بعد فانی خبر استعفای خود را رد کرده و از آمادگی خود برای حضور در جلسه استیضاح نمایندگان مجلس خبر داد.

گفته می شود وی تقاضای روحانی برای استعفا را نپذیرفته و اصرار داشته تا در صورت عدم رضایت رئیس جمهور بجای درخواست استعفاء، برکنار شود.

  • نکته جالب در قضیه استعفای چند وزیر دولت یازدهم اینکه، از چهره های غیرسیاسی و طیف اعتدال گرایان بودند و گزینه های مطرح شده برای جایگزینی این افراد اغلب از بین چهره های اصلاح طلب می باشند. همچنین با توجه به اینکه هر سه وزیر از منظر افکار عمومی عملکرد ضعیفی داشته اند، این تغییرات با استقبال عمومی مواجه بوده و جایگزینی این وزرا می تواند نقش ویژه ای در افزایش رضایتمندی مردم از دولت  داشته باشد.
انتهای خبر