گزارش اختصاصی اعتدال پرس از افتخارآفرینی 2 جوان هادیشهری در طراحی خودرو در جهان

کسب رتبه چهارم جهان در مسابقات طراحی خودرو میشلن توسط دو جوان هادیشهری

دکتر مهدی شاهوردی علمداری پزشک ایرانی مشغول به تحصیل در استرالیا است که از نوابغ طراحی خودرو می باشد. وحید شاهوردی علمداری هم از هنرمندان خوش ذوق در حوزه عکاسی، گرافیک و طراحی است که ساکن شهر هادیشهر در آذربایجان شرقی می باشد.

image_pdfimage_print

دکتر مهدی شاهوردی علمداری و وحید شاهوردی علمداری با ارائه طرح خلاقانه و بی نظیر خود در مسابقات جهانی طراحی خودرو میشلن، از بین ۱۶۰۰طرح خودرو ارائه شده از ۸۰ کشور جهان موفق به کسب رتبه چهارم این مسابقات شدند.

%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%84%d9%86

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، برندگان رقابت جهانی طراحی خودرو “میشلن چلنج دیزاین” در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد.

میشلن هر ساله مسابقه طراحی در زمینه خودور را با موضوعاتی متفاوت برگزار میکند که مسابقات امسال درباره تصور طراحی خودرو های مسابقات لمانز ۲۰۳۰ بود.
مسابقات لمانز، مسابقات ۲۴ ساعته ای هستند که برای سنجش قدرت و مقاومت خودرو ها انجام میشود و خودرو ها مسیری بیضی وار را ۲۴ ساعت طی میکنند و در این مدت خاموش نشده و فقط راننده ها تعویض می شوند.

در این مسابقه که طرحان مطرحی از سراسر دنیا (بعضی از طراحان تیم های طراحی برندهای معتبر خودرو سازی و…) حضور داشتند، هیئت داوران منتخب از متخصصان صنایع و طراحی اتومبیل مطرح دنیا، از بین ۱۶۰۰طرح خودرو ارائه شده از ۸۰ کشور، ۷طرح انتخاب شده اند که مهدی شاهوردی علمداری به همراه بردار خود وحید شاهوردی علمداری  دو جوان مبتکر هادیشهری، با ارائه طرح خلاقانه و بسیار زیبای خود با نام اختصاری R28 با افتخار توانستند رتبه چهارم را نصیب خود کنند.

تام روچ معاون بازاریابی میشلن آمریکای شمالی در رابطه با این مسابقان می افزاید: برندگان طراحی میشلن ۲۰۱۷، عناصر خلاقانه بسیار زیادی را برای رقابتهای لمانز ۲۰۳۰ ارائه داده اند و کیفیت کارهای شرکت کنندگان در رقابتهای امسال، واقعا چشمگیر بوده است.

  • مهدی شاهویردی علمداری

از کودکی با استعداد طراحی بزرگ شده و با ورود به نوجوانی شدیدا علاقه مند به طراحی محصولات شده و با شوق خاص مقالات و اخبارخودور و هواپیما را دنبال می کرد.

وی همزمان با تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه تبریز ، به دنبال یادگیری اصول پایه طراحی و زدگی نامه طراحان و… بوده و در دوران دانشجویی ایده پردازی هایی برای طراحی مبل ، لوازم منزل ،خانه و خودرو و… انجام می داد.
دکتر شاهوردی علمداری بعد از رفتن به استرالیا در سن ۲۹ سالگی ،تحقیقات تخصصی تر خود در این مورد را بیشترکرده و بدنبال راه هایی برای اجرای ایده های تیونینگ خودرو ، تحلیل و جستجوی برندهای معتبری که به دلایلی از بازار حذف شده بود برای احیا ، سنجش و ارتباتاطی با مالکان برخی برند ها .. بوده و اخیرا در مسابقه سالانه جهانی طراحی خودرو با همکاری بردار کوچکتر خود وحید شاهوردی علمداری طرحی را آماده و ارائه کردند.

  • وحید شاهویردی علمداری
    در کودکی با طراحی و نقاشی رشد کرده و نوجوانی را در یادگیری هنرهای تجسمی طراحی و نقاشی، گرافیک، عکاسی دیجیتال و … طی کرده و کار طراحی صنعتی را با طراحی لوگو ، کاتالوگ و…شروع کرد و همزمان به یادگیری نرم افزار های طراحی ۳ بعدی  و محصولات و خودور پرداخته و با افزایش مطالعات به فرایند تولید و تکنیک های هر برند از ایده تا اجرا علاقه مند شده و نهایتا با همکاری برادر خود که از قبل درباره طراحی محصول و ایده پردازی همکاری داشتند به طراحی و شرکت در مسابقه طراحی خودرو میشلن پرداختند که توانستند رتبه چهارم دنیا را بدست آورند.

%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%84%d9%86-2

انتهای خبر