افشای ابعاد تازه ای از مرگ کودک تبریزی/ بیانیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز

خبر مرگ دلخراش کودک تبریزی در بیمارستان کودکان تبریز که به دلیل مسمومیت به این مرکز مراجعه کرده بود، بازتاب گسترده ای در محافل عمومی به همراه داشت.

image_pdfimage_print

دولتی کودکپرونده مرگ دلخراش کودک تبریزی که به دلیل مسمومیت در بیمارستان کودکان تبریز جان خود را از دست داد وارد فاز تازه ای شد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان، خبر مرگ دلخراش کودک تبریزی در بیمارستان کودکان تبریز که به دلیل مسمومیت به این مرکز مراجعه کرده بود، بازتاب گسترده ای در محافل عمومی به همراه داشت.

روز چهارشنبه، کودک دو ساله ای به نام محمد حسین دولتی که دچار عارضه مسمومیت شده بود توسط والدینش در بیمارستان کودکان تبریز بستری شد اما متاسفانه بنا به دلایلی نامعلوم، جان خود را از دست داد. حالا به دنبال شکایت والدین این کودک، پرونده پس از انجام کالبد شکافی و ارائه ی گزارش پزشک قانونی پیگیری می شود.

مصطفی دولتی در خصوص مرگ فرزند خردسال خود به یکی از سایت ههای خبری تبریز گفته: پسرم دچار مسمومیت (قی و اسهال) شده بود که جهت درمان او به پزشک مراجعه کردیم و پزشک مربوطه نیز برایش سرمی تجویز کرد اما هیچ کدام از درمانگاه‌‌ها حاضر به تزریق سرم نبودند و گفتند این کار باید در بیمارستان تخصصی کودکان انجام بگیرد.

وی افزود: چند نفر از کادر بیمارستان کودکان بر بالین پسرم آمدند اما هیچ کدام نتوانستند رگ او را برای تزریق سرم پیدا کنند هر چند بارها سرنگ را به بازوی او وارد کرده و بیرون کشیدند.

پدر محمدحسین تاکید کرد: پزشکان به ما گفته بودند بیمارستان کودکان مجهز به دستگاهی است که می توان به واسطه‌‌ی آن رگ کودک را پیدا کرد اما این بیمارستان فاقد امکانات کافی است و آنچه در حال حاضر روشن است، قصور کادر درمانی بیمارستان در مرگ کودک بنده است.»

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان ارگان اصلی رسیدگی به وضعیت بیمارستان های دولتی تبریز و عملکرد کادر درمانی ، در همین رابطه ضمن صدور بیانیه ای از مرگ این کودک ابراز تاسف کرده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«در پی فوت تاسف بار کودک ۱۸ ماهه در بیمارستان کودکان تبریز به اطلاع می رساند ایشان از چند روز قبل از بستری  دچار استفراغهای  مکرر بوده اند، که از صبح روز مراجعه  تشدید یافته است . بیمار پس از مراجعات مکرر به کلینیک های سرپایی تحت درمان های مختلف قرار گرفته است .

بیمار بدنبال وخامت بیماری، توسط والدین در شرایط کاملا وخیم ودر حالت کبودی شدید به اورژانس بیمارستان کودکان مراجعه و بعلت وخامت وضعیت بیمار سریعا به اتاق احیاء منتقل می شود. اقدامات لازم برای اصلاح وضعیت و حفظ حیات بیمار انجام می گیرد که متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده وبیمار فوت می نماید.

بدینوسیله معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن عرض تسلیت وابراز همدردی  با خانواده محترم  نامبرده اعلام می نماید جهت روشن شدن علت فوت، پرونده پزشکی بیمار به سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی تبریز ارجاع شده است .

  • افکار عمومی استان انتظار دارد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان با بررسی جدی این پرونده در اسرع وقت نسبت به معرفی و مجازات خاطیان احتمالی این پرونده اقدام کند و سرنوشت آن همچون برخی پرونده های مشابه مشکوک دیگر دچار استحاله مرور زمان و فراموشی نگردد.
انتهای خبر