دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد؛ ترامپ ۲۷۴، کلینتون ۲۱۸

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نتییجه غیرمنتظره همراه شد و دونالد ترامپ یک چهره غیرسیاسی پس از عبور از سد جمهوری خواهان در انتخابات درون حزبی و خلق یک شگفتی، این بار شگفتی‌ای بزرگ‌تر را در انتخابات سراسری ایالات متحده رقم زد و بر هیلاری کلینتون پیروز شد؛ رقیبی که عمده رسانه‌های آمریکا و […]

image_pdfimage_print

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نتییجه غیرمنتظره همراه شد و دونالد ترامپ یک چهره غیرسیاسی پس از عبور از سد جمهوری خواهان در انتخابات درون حزبی و خلق یک شگفتی، این بار شگفتی‌ای بزرگ‌تر را در انتخابات سراسری ایالات متحده رقم زد و بر هیلاری کلینتون پیروز شد؛ رقیبی که عمده رسانه‌های آمریکا و غول‌های خبری بین‌المللی به همراه گروهی عظیم از سیاستمداران جهان و آمریکا، مطرح ترین سلبریتی‌های آمریکا، یک ارتش از مبلغین و صدها میلیون دلار سرمایه را پشتوانه‌اش داشت اما نتوانست بر یک میلیاردرِ پراشتباه فائق آید.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه با ۲۷۴ رای الکترال از رقیب دموکرات خود با ۲۱۸ رای الکترال به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. تعداد کل آرای الکترال ۵۳۸ رای است. هر نامزدی که بتواند ۲۷۰+۱ رای را کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

انتهای خبر