ساخت اولین برج فناوری شمالغرب کشور در منطقه آزاد ارس

  نشست صمیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان، برای عملیاتی کردن نتایج همایش شرکت های فناور و دانش بنیان، برگزار شد. به گزارش اعتدال آذربایجان، محسن خادم عرب باغی در این نشست، گفت: شرکت های دانش بنیان محور توسعه و تحول در افق سیاست های ارس هستند و […]

image_pdfimage_print
 در نشست صمیمی مدیرعامل ارس با شرکت های دانش بنیان مطرح شد: ساخت اولین برج فناوری شمالغرب کشور در منطقه آزاد ارس نشست صمیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان، برای عملیاتی کردن نتایج همایش شرکت های فناور و دانش بنیان، برگزار شد.
به گزارش اعتدال آذربایجان، محسن خادم عرب باغی در این نشست، گفت: شرکت های دانش بنیان محور توسعه و تحول در افق سیاست های ارس هستند و منطقه آزاد ارس به هر روش ممکن از این شرکت ها حمایت می کند.
محسن خادم عرب باغی ادامه داد: این شرکت ها توان بالایی دارند که از این توان، خدمات و محصولات تولید شده می توان در منطقه آزاد ارس نیز استفاده کرد.
وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان فعال در ارس، در لیست اولویت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس قرار می گیرند تا زمینه همکاری بیشتر سرمایه گذاران و این شرکت ها فراهم شود.
عرب باغی در زمینه مساعدت های منطقه آزاد ارس به این شرکت ها، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جدید، تخفیفات خوبی برای این شرکت ها در زمینه خرید زمین در نظر گرفته شده است تا شرکت های دانش بنیان از امتیازات بیشتری در صورت فعالیت در منطقه آزاد ارس برخوردار شوند.
وی افزود: همچنین ساختمان مستقلی در جلفا و به صورت رایگان در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد تا تمام شرکت های دانش بنیان علاقمند صاحب دفتر کار و میز مذاکره در منطقه آزاد ارس شوند.
عرب باغی تاکید کرد: منطقه آزاد ارس، سرزمین الگو برای استان و کشور محسوب می شود و اگر بتوانیم شرایط رشد و فعالیت شرکت های دانش بنیان را در این منطقه فراهم کنیم، می توانیم این الگوی موفق را به سرزمین اصلی نیز ارائه دهیم.
وی از نیاز کشاورزی ارس به روش ها و ایده های جدید، به عنوان یکی از زمینه های کاری مهم نام برد و گفت: کشاورزی در منطقه آزاد ارس باید با روش های جدید توسعه پیدا کند و این تحول می تواند توسط شرکت های دانش بنیان که ایده های جدیدی دارند، محقق شود.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس از حمایت های عملی در این زمینه نام برده و افزود: برای نمونه تا کنون تعداد دستگاه ضد تگرگ از یکی از شرکت های دانش بنیان خریداری شده و در اختیار روستاییان منطقه قرار گرفته است و این حمایت ها در حوزه های مختلف نیز ادامه دارد.
عرب باغی خاطرنشان کرد: از حضور شرکت های دانش بنیان در ارس استقبال می کنیم و علاقمندان این قشر نخبه جامعه، نواقص کاری در منطقه آزاد ارس را نیز به ما یادآوری کرده و راه حل های عملی در این زمینه ارائه دهند.
وی از ساخت برج فناوری در جلفا، به عنوان یکی از اهداف این سازمان عنوان کرد و گفت: زمینی برای احداق این برج اختصاص پیدا می کند تا به کمک دولت و شرکت های دانش بنیان به زودی بتوانیم شاهد افتتاح این برج در منطقه آزاد ارس باشیم.
عرب باغی از اختصاص زمینی برای ساخت سوله و کارگاه به منظور فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز به عنوان یکی از برنامه های حمایتی این سازمان، نام برد.
انتهای خبر