ارس پتانسیل تصاحب بازار کشاورزی روسیه را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جشنواره انار و انجیر در نوردوز گفت: منطقه آزاد ارس با وجود نیازهای اصلی برای توسعه صنعت کشاورزی و موقعیت جغرافیایی منحصربفرد، پتانسیل تصاحب بازار کشاورزی روسیه را دارد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محسن خادم عرب باغی در این آئین با تاکید بر لزوم نهادینه سازی علوم کشاورزی […]

image_pdfimage_print

ارس پتانسیل تصاحب بازار کشاورزی روسیه را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جشنواره انار و انجیر در نوردوز گفت: منطقه آزاد ارس با وجود نیازهای اصلی برای توسعه صنعت کشاورزی و موقعیت جغرافیایی منحصربفرد، پتانسیل تصاحب بازار کشاورزی روسیه را دارد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محسن خادم عرب باغی در این آئین با تاکید بر لزوم نهادینه سازی علوم کشاورزی نوین، گفت: برای حضور در صحنه رقابت اقتصادی در عرصه کشاورزی و تصاحب بازارهای بزرگی همچون روسیه، باید استانداردهای بین المللی کاشت، داشت و برداشت رعایت شود.

وی افزود: معضل اصلی محصولات کشاورزی ایران تولید به روش های سنتی و نبود زیرساخت های حمل و نقل مدرن است.

وی با بیان اینکه آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و آب فراوان نیازهای اصلی صنعت کشاورزی است، گفت: نیازهای اصلی صنعت کشاورزی در این منطقه وجود دارد و باید با راه اندازی صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده، گام های موثری برای توسعه و رونق این صنعت برداشته شود.

چهارمین جشنواره انار و اولین جشنواره برداشت انجیر در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد. شهرستان جلفا دارای ۲۰۰ هکتار باغات انار و ۳۷ هکتار باغ های انجیر می باشد.

انتهای خبر