ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه، باید جزو مهمترین برنامه های کتابخانه ها قرار گیرد

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه، باید جزو مهمترین برنامه های کتابخانه ها قرار گیرد. به گزارش اعتدال آذربایجان، عرب باغی در این آئین کتابخانه ها را پایگاه ارتقاء مطالعه در جامعه دانست و از کتابداران خواست در راستای فراهم کردن فرصت […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه، باید جزو مهمترین برنامه های کتابخانه ها قرار گیرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، عرب باغی در این آئین کتابخانه ها را پایگاه ارتقاء مطالعه در جامعه دانست و از کتابداران خواست در راستای فراهم کردن فرصت های مورد نیاز برای ارتقاء و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه حرکت کنند.

عرب باغی با اشاره به اینکه مطالعه و فرهنگ باید از دوران کودکی در افراد جامعه نهادینه شود، بر لزوم فرهنگ سازی برای افزایش میزان مطالعه در جمع خانواده تاکید کرد و گفت: تا رسیدن به جایگاه مطلوب راه طولانی در پیش داریم و برای تحقق این مهم خانواده و مدرسه نقش حایز اهمیت دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس، خرید و توزیع ۵۰ هزار کتاب در بین مدارس ارس، تجهیز کتابخانه های مدارس مستقر در ارس و طراحی و اجرای قرائتخانه و کتابخانه در شجاع را از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه کتاب در ارس عنوان کرد و گفت: داشتن کتاب و کتابخانه چره ساز نیست و باید ارتباط کتابداران با مدارس بیشتر شود چون میتواند نتایج بسیار مطلوبی برای افزایش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان رقم بزند.

وی  با انتقاد از قیمت زیاد کتاب در کشور گفت: باید از صاحبان علم و دانشمندان و نویسندگان کتاب حمایت کنیم، ارتقای سطح علمی با خواندن کتاب میسر می شود ولی قیمت بالای کتاب در کشور موجب ناتوانی دانشجویان از خرید کتاب شده است.

در ادامه این مراسم نیز از ۴۰ نفر کتابدار و اعضای برگزیده کتابخانه های منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا تقدیر شد.

انتهای خبر