معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی : توسعه منطقه آزاد ارس قابل تحسین است

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در آئین کلنگ زنی ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل جلفا گفت : توسعه منطقه آزاد ارس در چند سال اخیر قابل تحسین است . به گزارش اعتدال آذربایجان، محسن هاشمی در این مراسم با اشاره به اطلاع قبلی خود از توسعه منطقه آزاد ارس گفت : رشد […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی : توسعه منطقه آزاد ارس قابل تحسین است معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در آئین کلنگ زنی ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل جلفا گفت : توسعه منطقه آزاد ارس در چند سال اخیر قابل تحسین است .
به گزارش اعتدال آذربایجان، محسن هاشمی در این مراسم با اشاره به اطلاع قبلی خود از توسعه منطقه آزاد ارس گفت : رشد و توسعه منطقه آزاد ارس در حوزه های صنعت ، گردشگری ، تجارت ، کشاورزی و دانشگاهی نسبت به سایر مناطق آزاد کشور زبان زد و قابل تحسین است .
وی با بیان اینکه در کل کشور حدود ۱۱ میلیون متر مربع فضای مسقف در اختیار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد گفت : این دانشگاه به صورت عدالت محور فعالیت های عمرانی را در سطح کشور اجرا نموده ، به طوری که ضریب ساختمان آموزشی برای هر دانشجو در شهرستان های ۱۰ متر مربع و در تهران کمتر از ۵ متر مربع است .
وی گفت : با وجود ۴۰۰ واحد دانشگاهی و مرکز آموزشی در کل کشور و ۴۰ میلیون متر مربع فضای در اختیار ، دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بیشترین ضریب نفوذ را دارا می باشد .
هاشمی با اشاره به مساحت ۶ هکتاری در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جلفا گفت : احداث ساختمان آموزشی کافی نیست و می توان با استفاده از تسهیلات ارزان قیمتی که در اختیار واحد های دانشگاهی قرار می گیرد، برای احداث ساختمان های رفاهی ، فرهنگی و خدماتی برنامه ریزی های لازم انجام شود .
وی همچنین با تاکید بر اهمیت بالای حضور در حوزه بین المللی آموزش عالی گفت : واحد جلفا با ۴ هزار دانشجو با افزایش فعالیت بین المللی خود می تواند دانشجویان تحت پوشش خود را به ۱۰ هزار دانشجو برساند .
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود تنها راه آهن برقی کشور در منطقه آزاد ارس ابراز امیدواری کرد ؛ با بهبود مسیر و افزایش سرعت و کیفیت قطار های تبریز – جلفا ، سفر دانشجویان و اساتید به منطقه آزاد ارس از طریق راه آهن بیشتر و با کیفیت تر انجام شود .

انتهای خبر