آمار نهایی قربانیان حادثه قطار سمنان اعلام شد/ ۳۶ جان باخته مربوط به تبریز است/ آخرین لیست اسامی مصدومین و علت حادثه از زبان مسئولان+تصاویر

اسامی پنج نفر از فوت شدگان واگن ۵ قطار تبریز - مشهد که در سانحه صبح امروز جان خود را از دست دادند مشخص شد.

image_pdfimage_print
تغییر شیفت مسئول کنترل ، علت وقوع حادثه تلخ برای قطار تبریز- مشهد
معاون مسافری راه آهن با اشاره به جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از مسافران ۲ قطار حادثه دیده در نزیکی ایستگاه هفت خوان سمنان، گفت: ۳۶ جان باخته این حادثه مربوط به قطار تبریز- مشهد هستند .

به گزارش اعتدال آذربایجان، میرحسن موسوی در گفت و گو با ایرنا با تشریح چگونگی وقوع حادثه و اینکه قطار تبریز – مشهد به علت نقص فنی در ایستگاه هفت خوان متوقف بوده است، گفت: قطار سمنان – مشهد به دلیل نامشخص با قطار متوقف برخورد کرده و در اثر این حادثه لکوموتیو این قطار آتش گرفته است.

وی افزود: این آتش به واگن ۵ ( واگن انتهایی ) قطار تبریز- مشهد سرایت کرده و بیشترین تلفات هم مربوط به این واگن است.
موسوی گفت: قطار تبریز- مشهد ۴۳۲ مسافر داشته است که پس از انفصال واگن های حادثه دیده و انتقال مسافران به واگن های جلویی با ۲۹۷ مسافر به سمت مشهد حرکت کرد .
وی با اشاره به جان باختن چهار تن از نیروهای راه آهن آذربایجان در اثر این حادثه، گفت: مصدومان به بیمارستان های ولایت دامغان و کوثر سمنان انتقال یافتند .

موسوی تعداد مصدومان قطار تبریز – مشهد را ۳۷ نفر و تعداد مصدومان قطار سمنان – مشهد را ۲۵ نفر عنوان کرد و گفت: البته تعداد زیادی از مصدومان نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

بر اساس اعلام سرپرست اورژانس کشور  آخرین آمار کشته شدگان به ۴۴ تن رسیده است.

‌ساعت ‌۰۷:۴۵‌‌ صبح‌ روز جمعه دو قطار مسافر‌ی سمنان – مشهد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا و‌ ‌تبریز-مشهد متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان با یکدیگر برخورد می‌کنند که‌ این حادثه به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران انجامید.‌

قطارحادثه دیده تبریز- مشهد ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه قبل از ظهر پنجشنبه از تبریز حرکت کرده بود.

%d9%82%d8%b7%d8%a7%d8%b1

علت سانحه برخورد دو قطار اعلام شد / تغییر شیفت مسئول کنترل دردسرساز شد

پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن و معاون آخوندی:
قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود در همین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود.

متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بوده است و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند
قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.

آخرین لیست اسامی مصدومین قطار تبریز- مشهد

اعلام عزای عمومی در استان آذربایجان‌شرقی

به دنبال جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان آذربایجانی در حادثه برخورد قطار تبریز ـ مشهد؛ شنبه ششم آذر ماه در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و اسماعیل جبارزاده استاندار طی بیانیه مشترکی فردا را عزای عمومی اعلام کردند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری و اسماعیل جبارزاده در پیام مشترکی که به این مناسبت صادر کردند، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از مسافران قطار مسافری تبریز- مشهد، فردا (شنبه) را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی آمده است: اینجانبان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های محترم داغ‌دیده، از خدای سبحان برای جان‌باختگان این حادثه دلخراش، غفران و رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسالت داریم.

اسامی ۵ نفر از فوت شدگان حادثه قطار تبریز-مشهد

اسامی پنج نفر از فوت شدگان واگن ۵ قطار تبریز – مشهد که در سانحه صبح امروز جان خود را از دست دادند مشخص شد.

حسن عظیمی از مسئولان هیات عزاداری قاسمیه محله شتربان تبریز با اعلام اینکه این ۵ نفر از هیات قاسمیه در جمع فوت شدگان هستند اظهار داشت : اسامى فوت شدگان  زائرین مشهد مقدس هیئت قاسمیه شتربان

بانو فاطمه علیشاهى
معصومه علیشاهى
معصومه حاجى زاده
عاطفه حسین پور
رضا عبد پروردگار (زائر خردسال)

31 کشته و بیش از 72 مصدوم در برخورد دو قطار در سمنان/ اورژانس کشور: کشته‌های این حادثه به‌قدری‌است که ایران را عزادار کند؛ حریق واگن‌ها هنوز خاموش نشده؛ اطلاع دقیقی از شمار کشته‌شدگان نداریم +تصاویر
31 کشته و بیش از 72 مصدوم در برخورد دو قطار در سمنان/ اورژانس کشور: کشته‌های این حادثه به‌قدری‌است که ایران را عزادار کند؛ حریق واگن‌ها هنوز خاموش نشده؛ اطلاع دقیقی از شمار کشته‌شدگان نداریم +تصاویر
31 کشته و بیش از 72 مصدوم در برخورد دو قطار در سمنان/ اورژانس کشور: کشته‌های این حادثه به‌قدری‌است که ایران را عزادار کند؛ حریق واگن‌ها هنوز خاموش نشده؛ اطلاع دقیقی از شمار کشته‌شدگان نداریم +تصاویر
انتهای خبر