معاون استاندار: تکلیف ۴۴ نفر از مسافران هنوز نامشخص است/ ۹ تن از کشته شدگان این حادثه تلخ، زن، دو نفر ودک و بقیه مرد هستند

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: تکلیف ۴۴ تن از مسافران نامشخص است و حتی در بین جان باختگان، مجروحین و مصدومین نیستند لذا شاید تعدادی از آن‌ها زنده باشند.

image_pdfimage_print

طبق آخرین گزارش تکلیف 44 نفر از مسافران نامشخص است/ یک حادثه رخ داده است که دلیل فنی و انسانی آن نیز به استان ما مرتبط نیست

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدصادق پورمهدی در گفت‌وگویی ضمن تسلیت حادثه قطار تبریز-مشهد به مردم آذربایجان اظهار داشت: در نخسین زمان پس از اطلاع یافتن از وقوع حادثه ستاد مدیریت بحران شهرستان تبریز و استان تشکیل شد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: براساس اولین مشاهدات اعلام گردید که واگن شماره پنج به طور کامل سوخته و در حدود چهل مسافر در داخل آن کوپه قرار داشتند، طبق آماری که راه‌اهن به ما داد فقط با دو سه نفر از آنها امکان برقراری تماس وجود داشت.

پورمحمدی ادامه داد: پیرو این قضیه طی جلسه‌ای که مدیریت بحران در راه‌آهن تشکیل داد قرار شد یک اطلاع رسانی شفاف برای مردم صورت بگیرد و از طریق مصاحبه تلویزیونی و رادیویی جزئیات به سمع و نظر مردم رسانده شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین وظیفه رسیدگی به وضعیت مصدومین و مجروحین و تعیین تکلیف جان باختگان بود، متذکر شد: طبق آماری که ساعت ۲ بعد از ظهر شنبه به طور دقیق گرفته شد ما هفت نفر مصدوم در بیمارستان داریم، شش نفر در سمنان و یک نفر در دامغان که به خوبی از طرف همکاران علوم پزشکی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

معاون عمرانی استانداری ادامه داد: در مورد جان باختگان هم چون به خاطر وضعیت سوختگی در سطح بالا شناسایی دشوار بود و اکثرا هم متعلق به قطار آذربایجان شرقی بود با حکم دادستانی برای شناسایی به تهران ارسال شدند.

وی یادآور شد: با توجه به لیستی که در دست همکاران ما در راه‌آهن سمنان و تبریز وجود داشت و احتمال جا به جا شدن مسافران در قطار وجود داشت، شناسایی دقیق افراد به راحتی ممکن نبود.

پورمهدی تصریح کرد: برخی بحث‌های حاشیه‌ای خلق می‌کنند، ولی خوشبختانه از طریق همکاران صدا و سیما که منبع موثق خبر هستند خبر درست و دقیق به گوش مردم رسید.

%d9%82%d8%b7%d8%a7%d8%b1

وی اذعان کرد: بر طبق آخرین گزارش تکلیف چهل و چهار نفر از مسافران نامشخص است و امکان برقراری ارتباط با آنها وجود ندارد، احتمالا بعضی از اینها زنده باشند زیرا در بین جان باختگان، مصدومین و مجروحین قرار ندارند.

پورمهدی با اشاره به اینکه لیست چهل و چهار نفر به پزشکی قانونی داده‌ شده، یادآور شد: در تماس با خانواده های آنان درخواست شد جهت نمونه برداری به پزشک قانونی مراجعه کنند تا بر اساس نمونه‌ای که برداشته شده هویت جانباختگان محرز گردد البته چون تعداد جانباختگان استان ما بیشتر است، این کار کمی زمان‌بر خواهد بود.

وی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه یادآورشد: تنها خواهش ما این است که خانواده ها به پزشکی قانونی مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۳۴۴۰۸۱۱۵ تماس بگیرند.

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: در چنین حوادثی طبیعی است که حاشیه‌های زیادی ایجاد می‌شود، برخی از افراد با دلسوزی با حادثه دیدگان همدردی می‌کنند ولی بعضا هم شاهد افرادی هستیم که در این شرایط بیشتر آب را گل‌آلود می‌کنند، من از این افراد خواهش می‌کنم که داغ این خانواده‌های داغ‌ دیده را تشدید نکنند و اجازه بدهند ما در فضای آرام کارهای لازم را انجام دهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در اولین فرصت مراسم عظیم تشیع عمومی برگزار خواهیم کرد، در کنار این مراسمات موسوم دیگر هم حتما برگزار خواهد شد، البته اگر اجساد شناسایی نشوند باید به شیوه خاص دیگری مدیریت کنیم.

معاون عمرانی استانداری اذعان کرد: امروز آقای استاندار در تهران با معاون اول رئیس جمهور در راستای این موضوع جلسه داشتند سپس از آنجا به پزشک قانونی رفته‌ و به همراه وزیر بهداشت از بعضی جنازه‌ها و مراحل و روند کار بازدید کرده‌اند.

وی افزود: ما دنبال این تدبیر هستیم که در اولین فرصت جنازه این عزیزان را منتقل کنیم و اطلاع رسانی خواهیم کرد. در این رابطه موثق‌ترین خبر را در مورد درگذشتگان، یا پزشک قانونی توسط آقای صمدی راد رئیس پزشک قانونی به مردم عزیزاعلام خواهد کرد.

پورمهدی متذکر شد: خواهش می‌کنیم مردم عزیز مطلقا به هیچ گونه شایعات دیگر اهمیت ندهند، همانگونه که عرض کردم ما فقط از چهل و چهار نفر اطلاع نداریم به این دلیل از دادن اسامی دقیق امنتاع می‌کنیم که هنوز به درستی نمی‌دانیم زنده هستند یا نه.

وی افزود: اگر بررسی های صورت گرفته پایان پذیرد در روزهای آتی اجساد فوت شدگان را به تبریز منتقل خواهیم کرد.

معاون عمرانی استانداری اذعان کرد: باز هم به دلیل اهمیت موضوع خواهش می‌کنم که اطلاعات لازم را از منابع خبری موثق بگیرند، چون مردم امین ما هستند ما هم باید سعی کنیم با اطلاع رسانی به موقع و دقیق آنها را از نگرانی درآوریم، به شایعات توجهی نکنید.

وی ادامه داد: آنچه که در کل به استان ما مربوط می‌شود رسیدگی به امور مصدومین و مجروحین و جان باختگان است که آنهم به نحو احسن در حال انجام است تا بتوانیم در کمترین زمان این مشکلات را رفع کنیم.

انتهای خبر