تشییع پیکر مطهر هفت شهید دوران دفاع مقدس در تبریز

 پیکر پاک و مطهر هفت شهید دوران دفاع مقدس از مناطق عملیاتی فاو، مجنون و فکه صبح امروز یکشنبه با حضور مردم مومن و متدین در تبریز تشییع شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مراسم تشییع پیکرهای این شهدا که در جریان عملیات های خیبر، والفجر یک و والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل […]

image_pdfimage_print
 پیکر پاک و مطهر هفت شهید دوران دفاع مقدس از مناطق عملیاتی فاو، مجنون و فکه صبح امروز یکشنبه با حضور مردم مومن و متدین در تبریز تشییع شد.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مراسم تشییع پیکرهای این شهدا که در جریان عملیات های خیبر، والفجر یک و والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند، در میان حزن و اندوه و بر دوش اقشار مختلف مردم تبریز با نداهای یا حسین (ع) و یا زهرا (س) برگزار شد.
پیکرهای شهدای گمنام پس از اقامه نماز توسط آیت الله محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در میدان ساعت، به محل های از قبل تعیین شده برای تدفین منتقل شدند.
بر این اساس پیکر دو شهید گمنام در شهر بخشایش، دو شهید در تسوج، دو شهید در صوفیان و پیکر یکی از شهدا نیز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی واقع در اتوبان شهید کسائی در تبریز به خاک سپرده می شوند.
با تدفین پیکر این شهدا، آذربایجان شرقی مفتخر به وجود ۱۷۹ شهید گمنام در ۴۷ نقطه استان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تشییع پیکرهای هفت شهید دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه جایگاه شهدای گمنام در میان سایر شهدای دوران دفاع مقدس خاص است، گفت: این شهدای مظلوم تا آخرین توان خود در راه دفاع از کیان میهن اسلامی در مقابل رژیم بعث عراق جنگیدند و مزد این فداکاری را با شهادت از خدای خود گرفتند.
اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: این جوانان سفر کرده در سخت ترین عملیات ها جان در طبق اخلاص گذاشته و از آرمان ها و اهداف عالی انقلاب و اسلام دفاع کردند و امروز ما باید میزبانان خوبی برای آنها باشیم.
وی، تدفین این شهدای گمنام در اقصی نقاط استان را عاملی مهم و موثر برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس دانست و افزود: وجود مزار مبارک شهدای گمنام روحیه ایثار و اخلاص را در میان مردم بیشتر می کند.
انتهای خبر