رالی قیمت ها در سایه تدبیر مسئولان/سُر خوردن پای موز و کورس سیب‌زمینی ـ پیاز در جدال با گوجه‌فرنگی

این روزها در سایه تدبیر و سختکوشی مسئولان و رصد دقیق اوضاع بازار از سوی مدیران تازه از سیاحت برگشته، میوه ها کورس گرانی گذاشته و قیمت ها به سرعت دلار بالا می روند. گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، موز و….. هیچ کدام نمی خواهد از قافله گرانی باز ماند بخصوص اینکه هیچ ترس و […]

image_pdfimage_print

این روزها در سایه تدبیر و سختکوشی مسئولان و رصد دقیق اوضاع بازار از سوی مدیران تازه از سیاحت برگشته، میوه ها کورس گرانی گذاشته و قیمت ها به سرعت دلار بالا می روند.

گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، موز و….. هیچ کدام نمی خواهد از قافله گرانی باز ماند بخصوص اینکه هیچ ترس و واهمه ای هم از نظارت و غضب مسئولان ندارند.  پیاز که در بین خانواده‌ها بیشترین استفاده مواد غذایی را دارد رفته رفته می‌رود تا قیمت خود را به رخ دیگر مواد غذایی بکشاند.

خبرگزاری فارس: سُر خوردن پای موز در سربالایی قیمت‌ها/ کورس سیب‌زمینی ـ پیاز در جدال با گوجه‌فرنگی

خبرهای رسیده حاکی است، پیاز تا  سه هزار و ۵۰۰ تومان نیز خرید و فروش می‌شد که در نوع خوب بی‌سابقه بود.

بازاریان می‌گویند، عمده فروش هر کیلو پیاز را به ما به قمیت عمده دو هزار و ۷۰۰ تومان می‌فروشد و با توجه به خرابی‌هایی که در این محصول وجود دارد کمتر از سه هزار و ۵۰۰ تومان صرف نمی‌کند خرده فروشی انجام دهیم.

سیب‌زمینی وقتی دید رقیب، قیمت خود را یک شبه بالا برد برای این که خودی نشان دهد؛ قیمت این نوع محصول نیز عمده فروشی ۹۰۰ تومان و خرده فروشی به هزار و ۴۰۰ تومان در هر کیلو صعود کرد.

گوجه فرنگی نیز که می‌خواست از قافله عقب نماند نیز خود را به سه ۶ هزار تومان در کیلو رساند و موز نیز که مردم ما برای خرید آن چندان رغبتی نشان نمی‌دهند قیمت خود را دوباره بالا کشید تا او نیز همرنگ جماعت شود که قیمت آن به ازای هر کیلو عمده فروشی پنج هزار و خرده فروشی هفت هزارتومان افزایش یافت.

انتهای خبر