شورای هیئات مذهبی تبریز علیه وزیر راه و شهرسازی شکایت می‌کند/ مردم آذربایجان توهین وزیر راه را نمی‌پذیرند

عضو شورای هیأت مذهبی تبریز خواستار محاکمه وزیر راه و شهرسازی شد و گفت: شورای هیئات مذهبی تبریز علیه وزیر راه و شهرسازی شکایت می‌کند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدعلی صدیقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حادثه قطار تبریز- مشهد و جان باختن عده‌ای از هموطنان در این سانحه اظهار […]

image_pdfimage_print
عضو شورای هیأت مذهبی تبریز خواستار محاکمه وزیر راه و شهرسازی شد و گفت: شورای هیئات مذهبی تبریز علیه وزیر راه و شهرسازی شکایت می‌کند.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدعلی صدیقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حادثه قطار تبریز- مشهد و جان باختن عده‌ای از هموطنان در این سانحه اظهار داشت: مسافران این قطار اعضای هیئات مذهبی بودند که برای شرکت در مراسم‌های ۲۸ صفر و شهادت امام رضا (ع) به مشهد می‌رفتند.

وی توهین وزیر راه و شهرسازی بعد از این حادثه را غیرقابل جبران توصیف کرد و گفت: نمی‌توان برای زائران حسینی و امام رضا(ع) خون بها تعریف کرد و جای آنها را پر کرد.

صدیقی بار دیگر سخن وزیر راه و شهرسازی درخصوص بیمه بودن مسافران قطار را توهینی آشکار به مردم آذربایجان و ایران دانست و اظهار امیدواری کرد که کمپینی راه‌اندازی و چند هزار برابر دیه وزیر محترم را جمع‌آوری کنیم.

عضو شورای هیئات مذهبی تبریز تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی  باید بداند اینجا آذربایجان است، سرزمینی که ستارخان گفت «حدود ۹ ماه بود تحت فشار بودیم، بدون غذا، بدون لباس، از قرارگاه امدم بیرون، چشمم به یک زن افتاد با یک بچه تو بغلش… دیدم که بچه از بغل مادرش پایین آمد و چهار دست پا رفت به طرف بوته علف… علف را از ریشه درآورد و از شدت گرسنگی شروع کرد خاک ریشه‌ها را خوردن… با خودم گفتم آلان مادر آن بچه به من فحش می‌دهد و میگوید لعنت به ستارخان که مارا به این روز انداخته…، اما… مادر کودک آمد طرفش و بچه را بغل کرد و گفت: عیبی ندارد فرزندم… خاک می‌خوریم اما خاک نمی‌دهیم».

وی اظهار داشت: آذربایجان هیچ‌گاه تن به ذلت نداده و نخواهد داد و این صحیح و شایسته نیست وزیر راه و شهرسازی به جای قبولی مسئولیت قربانیان حادثه قطار تبریز- مشهد به دلیل سوء مدیریت، سخن از پرداخت خون‌بها و بیمه بودن مسافران می‌کند.

صدیقی تصریح کرد: استعفا و محاکمه وزیر راه و شهرسازی کم‌ترین اقدام در برابر توهین وی است.

عضو شورای هیأت مذهبی تبریز خواستار محاکمه وزیر راه و شهرسازی شد و گفت: شورای هیئات مذهبی تبریز علیه وزیر راه و شهرسازی شکایت می‌کند.

وی افزود: با توجه به این که اعضای ۱۴ نفره شورای هیئات مذهبی تبریز اکثرا برای شرکت در مراسم‌های آخر صفر به مشهد مشرف شده‌اند و بعد از این مراسم‌ها در نخستین جلسه طرح شکایت از وزیر راه و شهرسازی مطرح می‌شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: در تماس‌های تلفنی و شفاهی با بیشتر اعضای شورا موافق طرح شکایت از وزیر راه و شهرسازی هستند، اما در صورت مخالفت این امر از این شورا استعفا داده و شخصا این کار را پیگیری خواهم کرد.

دبیر جامعه اسلامی اصناف و بازاریان تبریز در بخش دیگری از این گفت‌وگو از عملکرد نمایندگان و مسئولان استانی در این امر انتقاد کرد و گفت: تنها صرف دادن پیام تسلیت چند خطی دردی را دعوا نمی‌کند.

وی بار دیگر تاکید کرد: آذربایجان از سخنان وزیر راه و شهرسازی آزرده و غمگین است.

صدیقی با بیان اینکه در تبریز یک‌هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی شناسنامه‌دار وجود دارد، گفت: جان‌باختگان این قطار اکثر جوانان پاک آذربایجان بودند، بطوریکه در آخرین عکس‌های سلفی و فیلم‌های خود تا پاسی از شب در کوپه‌ها به عزاداری مشغول بوده و به دوستان خود ارسال کرده‌اند و این درست نیست به جای پذیرفتن مسئولیت سخن از خون بهای این عزیزان مطرح کنیم./فارس

انتهای خبر