اتمام بخش اول طرح انتقال آب ارس تا پایان سال آینده/ عدم تامین منابع مالی انتقال آب از هرزندات به تبریز

انتقال آب ارس با دو کاربری مختلف انجام می‌گیرد یکی تامین آب کشاورزی دشت‌های یکانات، هرزندات و گلفرج و دیگری انتقال آب به تبریز است که اینها در یک طرح تجمیع شده و در نهایت یک لوله تمام آب را انتقال خواهد داد.

image_pdfimage_print
انتقال لوله آب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از اتمام بخش اول طرح انتقال آب ارس به تبریز تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، غلامرضا هاشمی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: انتقال آب ارس با دو کاربری مختلف انجام می‌گیرد که یکی تامین آب کشاورزی دشت‌های یکانات، هرزندات و گلفرج بوده و دیگری انتقال آب به تبریز است که این موارد در یک طرح تجمیع شده و در نهایت یک لوله تمام آب را انتقال خواهد داد.

وی افزود: پیچیده‌ترین بخش طرح انتقال آب از ارس تا هرزندات است که آب باید حدود یک‌هزار و ۱۰۰ متر پمپاژ شود تا به هرزندات برسد و از آنجا به تبریز انتقال یابد.

هاشمی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر به سه پروژه تقسیم و به سه پیمانکار معتبر واگذار شده است؛ انتقال آب از جلفا تا هرزندات در حال اجرا بوده و طبق برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال آینده این بخش به طور کامل اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: انتقال آب از هرزندات به تبریز به صورت سیبلی انجام خواهد گرفت و بخش آسان پروژه است و با توجه به محدودیت منابع مالی اعتباری برای این بخش تعریف نشده و ما در حال پیگیری هستیم که پروژه از محل فاینانس اجرا شود.

این مسئول ادامه داد: تامین فاینانس پروژه در حال طی مراحل اداری است و به محض تصویب در شورای اقتصاد اجرایی می‌شود.

انتهای خبر