تکذیب فروش و واگذاری مجتمع فولاد بناب

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: موضوع فروش و واگذاری مجتمع فولاد بناب صحت نداشته و شایعه ای بیش نیست. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس،  بابک علیزاده شهیر در گفت‌و گو ‌با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: سهامداران شرکت واگذاری شرکت به غیر را در دستور کار نداشته و در […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: موضوع فروش و واگذاری مجتمع فولاد بناب صحت نداشته و شایعه ای بیش نیست.

فروش و واگذاری مجتمع فولاد بناب صحت ندارد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس،  بابک علیزاده شهیر در گفت‌و گو ‌با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: سهامداران شرکت واگذاری شرکت به غیر را در دستور کار نداشته و در تلاشیم با شریک نمودن بانک‌های معتبر نسبت به توسعه هرچه بیشتر این مجتمع اقدام کنیم.

وی سپس با ارائه گزارشی از تاریخچه تأسیس و راه اندازی این مجتمع تصریح کرد: مجتمع فولاد صنعت بناب از سال ۱۳۸۳ با هدف تولید انواع مقاطع فولادی در شهرک صنعتی این شهرستان تأسیس شد که با ظرفیت تولید دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن و با هدف تأمین نیازهای استان‌های شمال‌غرب کشور، استان‌های مرکزی و غرب کشور و نیم نگاهی هم به صدور محصولات تولیدی به کشورهای عراق و سوریه آغاز به فعالیت کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب افزود: از آنجایی که هدف ایجاد بستر مناسب برای صادرات محصولات فولادی بود ولی اتفاقات و مسائل سیاسی منطقه‌ای در کشورهای همجوار باعث شد امکان صادرات میسر نشود و بحران بین‌المللی که گریبان‌گیر فولاد بود، بالطبع کشور ما نیز متأثر از این بحران بین‌المللی بود.

علیزاده شهیر خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۴ کل ظرفیت تولید فولاد در کشور ۱۸ میلیون تن بود که تنها ۶ میلیون تن و یک سوم کل ظرفیت محقق شد و شرکت های بزرگ و کوچک فولاد در این ارتباط با مشکل روبرو شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۷ خط تولید در مجتمع فولاد صنعت بناب تأکید کرد: رکود بازار فولاد و رکود تولید باعث شد این مجتمع با مشکلات عدیده ای روبرو شود و متأسفانه این امر باعث شد ظرفیت تولید به میزان قابل توجهی پایین آمده وچند خط تولید از مدار تولید خارج شود.

علیزاده شهیر افزود: برای اینکه بتوانیم از هزینه‌های موجود بکاهیم، ۳۰ الی ۳۵ درصد هزینه‌های جاری شرکت را با روش‌هایی پایین آوردیم تا بلکه بتوانیم از این بحران خارج شویم.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب اظهار کرد: همچنین برای اینکه بتوانیم بین تولید و هزینه‌ها توازن ایجاد کنیم، اصلاح منابع انسانی را در دستور کار قرار دادیم.

علیزاده شهیر در ادامه سخنان خود با اشاره به اشتغال به کار یک هزار و ۸۵۰ نفر نیرو در مجتمع فولاد صنعت بناب در اوج تولید گفت: با عدم تمدید قرارداد ۶۵۰ نفر از پرسنل این مجموعه تمام مطالبات این همکاران بر اساس قانون کار پرداخت شد.

وی با بیان اینکه از وضع پیش آمده هیچ کس خوشحال نیست؛ ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مجموعه را روی پای خود نگه داریم مجبور به اصلاح ساختار نیروی انسانی بودیم.

این مدیر رده بالای شرکت صنعتی از رونق بازار فولاد در سطح بین‌المللی و به سبب آن در کشور خبر داد و افزود: با روند رو‌به رشدی که در بازار فولاد شاهد هستیم امیدواریم تا پایان سال ۹۵ شاهد تحقق تولید ظرفیت ۱۸ میلیون تنی فولاد در کشور و به تبع آن شاهد تولید ظرفیت ۲ میلیون تن در مجتمع بناب باشیم.

علیزاده شهیر همچنین با اشاره به اینکه مجتمع فولاد صنعت بناب به‌عنوان قطب تولید فولاد در کشور مطرح است؛ بیان کرد: در راستای طرح‌های توسعه واحد ذوب با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن با تکنولوژی روز گسترش‌فولاد شهریار در حال تکمیل است که اگر سهامداران جدید را متقاعد کنیم این طرح تحقق خواهد یافت.

وی در خصوص تعطیلی برخی خطوط این واحد بزرگ تولیدی اظهار کرد: تعدادی از خطوط این مجتمع فعال بوده و در حال تولید هستند و همان‌طوری که گفته شد، چرخ این کارخانه در حرکت است و مدیران این واحد از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و تعمیرات سالیانه و به‌سازی خطوط تولید و ماشین‌آلات را در دستور کار دارند.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اذعان به اینکه در شرایط فعلی در صدد اصلاح فنی سیستم هستیم؛ تصریح کرد: با برخی شرکت‌های معتبر و صاحب برند در دنیا و شرکت میتال مذاکراتی انجام شده و امیدواریم این شرکت و شرکت های مشابه صاحب برند به خطوط تولید کمک کنند.

وی گفت: هدف از این مبحث ارتقای تکنولوژی و خطوط تولید است.

علیزاده شهیر یادآور شد: طی هفته آینده و حداکثر از نیمه اول دی‌ماه با راه اندازی برخی خطوط تولید آن دسته از پرسنلی که آن کال بودند و به جهت عدم نیاز با آن ها قطع همکاری موقت شده بود، مجدداً بر سر کار خواهند برگشت.

وی افزود: تاکنون هیچ‌گونه مبلغی از حقوق آن‌ها کاسته نشده و حق بیمه آن‌ها نیز به‌طور کامل پرداخت شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تصریح کرد: حقوق شهریورماه این پرسنل پرداخت شده و ظرف چند روز آتی حقوق مهرماه نیز پرداخت خواهد شد و با راه‌اندازی خطوط تولید امیدواریم از این پس در تأمین و پرداخت حقوق پرسنل مشکلی نداشته باشیم.

علیزاده شهیر با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر در خطوط مختلف این مجتمع مشغول به کار هستند؛ گفت: امیدواریم از هفته آینده با راه‌اندازی برخی خطوط ۵۰۰ نفر از نیروهای آن کال مجدداً در این مجتمع مشغول به کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مدیران ارشد مجموعه بر این است که نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه انسانی با ارزش که حاصل چندین سال زحمت و تلاش خود کارکنان، سرمایه گذاری زمانی، مادی و معنوی سیستم هستند، به راحتی از دست نرود و تأکید می‌شود هیچ تعدیلی در این مجموعه صورت نگرفته و افرادی که آماده به کار هستند طی روزهای آتی مجدداً کار خود را شروع خواهند کرد.

این کارشناس حوزه صنعت تأکید کرد: مجتمع فولاد صنعت بناب تاکنون در هیچ مقطعی اعلام ورشکستگی نکرده و علی‌رغم اینکه وضعیت فولاد از لحاظ بین‌المللی خراب بود ولی حضور فعالی در بازارهای بین‌المللی این محصول داشتیم.

به گفته وی، بر اساس بررسی های به‌عمل آمده میزان درخواستی و آهن مورد نیاز در اربیل عراق و بغداد دو برابر ظرفیت تولید میلگرد در بناب بوده که امیدواریم با تأمین نیازهای اساسی این دو شهر عراق ظرفیت تولید را در مجتمع فولاد بناب بالا ببریم.

علیزاده شهیر در خاتمه سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از مسؤولان محلی در خصوص پیگیری مشکلات این مجتمع و نیز حمایت‌های مدام صورت گرفته از جانب مسؤولان امر گفت: با وجود مشکلات پیش‌آمده به فضل الهی و با تلاش و کوشش مدیران شهرستان و مدیران مجموعه و کارکنان تلاشگر چرخ این مجتمع همچنان می‌چرخد و تعطیل نخواهد شد.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌ شرقی واقع شده و مجتمع فولاد صنعت بناب یکی از شرکت های تولید مقاطع فولادی در شهرک صنعتی این شهرستان است که هم از نظر به‌کارگیری نیروی انسانی نقش به‌سزایی در منطقه دارد و هم از لحاظ اقتصادی یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های بناب به‌شمار می‌رود.

انتهای خبر