«کلینتون» روسیه را عامل شکست در انتخابات می‌داند

در اولین اظهار نظر درباره دلیل شکست خوردن در انتخابات ریاست جمهوری، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، دولت روسیه و هکرهای این کشور را عامل اصلی ازدست رفتن بخش بزرگی از رای‌هایش می‌داند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از فارس در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا توانست «هیلاری کلینتون» نامزد […]

image_pdfimage_print
«کلینتون» روسیه را عامل شکست در انتخابات می‌داند
در اولین اظهار نظر درباره دلیل شکست خوردن در انتخابات ریاست جمهوری، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، دولت روسیه و هکرهای این کشور را عامل اصلی ازدست رفتن بخش بزرگی از رای‌هایش می‌داند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از فارس در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا توانست «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات خود را شکست دهد، اما کلینتون مسئولیت این شکست را برگردن هکرهای روسیه می‌داند.

کلینتون در جلسه خصوصی که با حامیان ملی حزب خود داشته ادعا کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با او به دلیل اینکه انتخابات پارلمان این کشور را ناسالم توصیف کرده بود، خصومت شخصی پیدا کرده است.

خبرگزاری دولتی انگلیس «بی‌بی‌سی» بدون اشاره به زمان این جلسات یا اینکه چه روزی کلینتون هکرهای روسیه را مسئول شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد، به نقل از او نوشت که «جیمز کامی» رئیس اداره پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) هم با آغاز تحقیقات در این باره باعث شد او بخش بزرگی از رای‌هایش را از دست دهد.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز این اظهارات کلینتون را اولین مورد در نوع خود بعد از اینکه گزارشات گسترده‌ای از هک شدن ایمیل‌هایش توسط روس‌ها منتشر شد، توصیف کرد.

این روزنامه صحبت‌های کلینتون را اینگونه نقل می‌کند: «پوتین علنا من را بخاطر فوران کردن خشم مردمش سرزنش کرد و این خط رابط مستقیم میان آنچه که او آن روز به زبان آورد و آنچه که در انتخابات انجام داد، است…این فقط حمله به من و تیم انتخاباتی‌ام نبود بلکه حمله‌ای علیه کشور ما (آمریکا) بود.»

در اواخر دوره مبارزات انتخاباتی ترامپ و کلینتون بود که سایت افشاگر «ویکی لیکس» میلیون‌ها ایمیل محرمانه را که از سرور شخصی هیلاری کلینتون به سرقت رفته بود، منتشر کرد. اف بی آی نیز تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن دلیل اینکه چرا کلینتون از حساب شخصی برای فرستادن پیام‌های محرمانه استفاده کرده بود، آغاز نموده که گفته می‌شود اصلی‌ترین عامل ازبین رفتن اعتماد آمریکایی‌ها به وی بود.

انتهای خبر