همزمان با آیین نکوداشت حاج حسین ملایی علمداری در ارس

اعطای اولین نشان زنده نامان ارس به حاج حسین ملایی علمداری

حاج حسین ملایی علمداری شاعر قرآن، اهل بیت (ع) و انقلاب است که با نشر ترجمه منظوم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به یک وزنه گهربار و گرانقدر در این حوزه بدل شده است.

image_pdfimage_print
اعطای اولین نشان زنده نامان ارس به حاج حسین ملایی علمداری
اولین نشان زنده نامان ارس توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به حاج حسین ملایی علمداری اهدا شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محسن خادم عرب باغی در مراسم نکوداشت حاج حسین ملایی علمداری «ناهی» که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی استان و علاقمندان این استاد در سالن اجلاس منطقه آزاد ارس برگزار شد، گفت: ماندگاری ارزش‌های فرهنگی کشور درگرو پاسداشت مفاخر است.

عرب باغی اظهار داشت: بهره‌گیری از معرفت و مسلک مفاخر و قدم برداشتن درراه آن‌ها کمترین کاری است که می‌توان در قبال آن‌ها انجام داد.

وی ادامه داد: وی بقاء و ماندگاری ارزش‌های فرهنگی کشور را درگرو پاسداشت مفاخر دانست و گفت: احترام به مفاخر و پیشکسوتان، احترام به هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ما است و همه ما در متجلی شدن فرهنگ ایرانی اسلامی نقش داریم و باید در این راه از مفاخر الگو بگیریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه افزود: خوشبختانه در کشور به ویژه در ارس و شهرستان جلفا، اسنان های وارسته و فرهیخته بسیاری هستند که جزو مشاهیر و مفاخر کشور هستند و سعی داریم در ادامه این نکوداشت را برای این چهره ها نیز برگزار کنیم.

عرب باغی گفت: حاج حسین ملایی علمداری یکی از مفاخر کشور می باشد که وظیفه ما این است که وی را به عنوان الگو ارزش به جامعه بشناسانیم.

وی در پایان گفت: دو جلد کتاب ایشان که به رشته تحریر درآمده و هنوز چاپ نگردیده است نیز با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس به زودی چاپ می شود.

رونمایی از تندیس استاد ملایی و دست خط ایشان جهت حفظ در موزه فرهنگی ارس، یادبود استاد ناهی، نامگذاری یکی از معابر شهری به نام استاد، اعطای اولین نشان زنده نامان ارس، شعرخوانی با حضور شاعران و ادیبان و اکران فیلم مستند پرتره “ناهی نامی” از دیگر برنامه های این آئین بود.

حاج حسین ملایی علمداری شاعر قرآن، اهل بیت (ع) و انقلاب است که با نشر ترجمه منظوم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به یک وزنه گهربار و گرانقدر در این حوزه بدل شده است.

وی متولد ۱۳۱۱ در هادیشهر است که ترجمه منظوم قران در ۱۸۰۰ صفحه ، نهج البلاغه در ۲۰ هزار بیت و صحیفه سجادیه را به صورت تفسیر محور به نظم کشیده و نیز کتاب «مجملات»، «برداشت ما از دنیا» و «مشت انقلاب» را نوشته است.
کتاب مجملات وی شامل هشت هزار بیت با هدف پند و نصیحت و مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

انتهای خبر