انتصاب رئیس جدید دفتر شورای نگهبان در آذربایجان شرقی/ خداحافظی اسدی با اعطای حکم بازنشستگی

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات ‌آذربایجان‌شرقی گفت: اگر امروز شاهد برخی اخبار ناگوار در شهرستان‌ها در رابطه با اعضاء شورا هستیم، به علت تائید صلاحیت‌های فله‌ای است.

image_pdfimage_print
نتیجه تصویری برای صمد عزیزی
طی حکمی از سوی آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان، رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در ‌آذربایجان‌شرقی منصوب شد.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، دکتر صمد عزیزی به عنوان رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی منصوب و عباسعلی اسدی رئیس پیشین این دفتر با اعطای حکم بازنشستگی از این سمت خداحافظی کرد.
عزیزی دکتری حقوق و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بوده، و پیش از این به عنوان عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان و رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی فعالیت داشت.
  آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در آیین مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امتیاز اصلی بشر مدنی بالطبع بودن است، ابراز داشت: انسان نیازمند تشکیل اجتماع است، وقتی بشر اجتماعی شود ممکن است هرج و مرج به وجود بیاید لذا باید قانونی ایجاد گردد تا همه تابع آن باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظیفه سنگین شورای نگهبان در اجرای اصل تطبیق قوانین با شرع مقدس اسلام، عنوان کرد: وظیفه دیگری که در قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است، نظارت و تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات است، البته احراز صلاحیت نامزدهای شورای شهرها را بر عهده شورای نگهبان نگذاشته‌اند که ای کاش تایید صلاحیت شوراها را نیز به شورای نگهبان می‌دادند.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه وضع فعلی شوراها خوب نیست و در اکثر شهرستان‌ها به دلیل تایید صلاحیت‌های فله‌ای مشکلاتی به وجود آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ناقض آزادی خواندن شورای نگهبان را غیرمنصفانه دانست و توضیح داد: حرف‌هایی که ضد شورای نگهبان می‌زنند مالِ غربی‌هاست و متاسفانه این حرف‌ها از حلقوم برخی اشخاص داخلی نیز در می‌آید؛ در اکثر کشورها نهادهایی برای نظارت و فیلتر وجود دارد و انصافا تاکنون از شورای نگهبان جز خیر و برکت، چیز دیگری دیده نشده است.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که مدعی‌اند شورای نگهبان جناحی عمل می‌کند بهتر است به ترکیب فعلی مجلس دهم نیم‌نگاهی داشته باشند و وجود نفراتی از طیف‌های مختلف را مشاهده نمایند.

امام جمعه تبریز تاکید داشت: کاش مدت زمان تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مختلف افزایش پیدا کند تا شورای نگهبان فرصت مناسبی برای بررسی صلاحیت‌ها داشته باشد.

  • گفتنی است، انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در استان با حاشیه ها و چالش های فراوانی همراه بود و حاشیه های زیادی درخصوص رد صلاحیت ها و ابطال نتایج انتخابات برخی حوزه های انتخابیه های استان بوجود آمده بود و در همین راستا از مدتهاپیش شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس دفتر شورای نگهبان در استان به گوش می رسید.
انتهای خبر