قاتل سفیر کشته شد/ بازداشت ۶ نفر مظنون به همکاری در سوقصد

در ارتباط با پرونده ترور سفیر روسیه، ۶ نفر دستگیر شدند.  در راستای پرونده تشکیل شده برای ترور سفیر روسیه، ۶ نفر مظنون به دست داشتن در این سوقصد، در شهرستان «سوکه» استان «آیدین» ترکیه بازداشت شده اند. «مولود مرت آلتینتاش» که شب گذشته سفیر روسیه را در آنکارا در نمایشگاه هنری ترور کرد، در […]

image_pdfimage_print
قاتل سفیر کشته شد/ بازداشت 6 نفر مظنون به همکاری در سوقصد
در ارتباط با پرونده ترور سفیر روسیه، ۶ نفر دستگیر شدند.

 در راستای پرونده تشکیل شده برای ترور سفیر روسیه، ۶ نفر مظنون به دست داشتن در این سوقصد، در شهرستان «سوکه» استان «آیدین» ترکیه بازداشت شده اند.

«مولود مرت آلتینتاش» که شب گذشته سفیر روسیه را در آنکارا در نمایشگاه هنری ترور کرد، در عملیات پلیس کشته شده است.

بعد از سوقصد صورت گرفته، پلیس ۵ نفر از جمله پدر، مادر و خواهر قاتل را در شهرستان سوکو بازداشت کرده و سپس دایی قاتل در کوش آداسی نیز دستگیر گردیده که بنا به اطلاعات دریافتی این شخص مدیر یکی از مدارس گولن در کوش آداسی بوده که در ارتباط با پرونده مبارزه با جماعت گولن تعطیل گشته است.

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده توسط پلیس ترکیه، ۲ مظنون دیگر نیز دایی دیگر قاتل و زن دایی وی می باشند و بازجویی از افراد بازداشتی همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، نیروهای امنیتی ترکیه احتمال می دهند که همگی این افراد با جماعت گولن در ارتباط بوده و این ترور نقشه ای طرح ریزی شده از سوی این گروهک باشد.

انتهای خبر