نوش داروی بعد مرگ سهراب

واکنشها به افزایش سهم مالیات آذربایجان‌شرقی در سال ۹۶ / از اعتراض دیرهنگام نمایندگان تا سکوت مسئولان دولتی در استان

اعتراض دیرهنگام تشکلهای اقتصادی و نمایندگان آذربایجان شرقی به سهم مالیات استان در سال۹۶، در حالی ست که هیچ مسئول دولتی استان واکنش رسمی به این مسئله نشان نداده است.

image_pdfimage_print
اعتراض نمایندگان آذربایجان‌شرقی نسبت به میزان افزایش مالیات سال 96
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از اعتراض نمایندگان استان درباره افزایش میزان مالیات استان در سال آینده خبر داد و گفت: نمایندگان خواستار در نظر گرفتن رشد مالیاتی استان منطبق با رشد کشوری هستند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدحسین فرهنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در خصوص افزایش مالیات استان آذربایجان شرقی اطلاعات صحیحی بین مردم منتشر نشده است.

وی با بیان اینکه طبق اخبار نادرست منتشر شده بین مردم، آن‌ها فکر می‌کنند که محموع مالیات دریافتی آذربایجان‌شرقی چند برابر شهرهای مانند تهران و اصفهان است، افزود: چنین چیزی صحت نداشته و میزان مالیات پیش‌بینی شده در سال ۹۶، ۰٫۰۷ مالیات تهران بوده و نسبت به اصفهان ۰٫۳۹ است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: این آمار یعنی اینکه در تهران بیش از ۱۴ برابر بیشتر مالیات گرفته خواهد شد و همچنین در اصفهان در حدود ۲٫۵ برابر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طبق سیاست‌گذاری‌ها در مواقعی میزان مالیات در استان افزایش یافته و در استان‌های دیگر کاهش می‌یابد، افزود: در این صورت سیستم مالیاتی کشور توقع دارد تا بستر برای افزایش مالیاتی بیشتر است.

فرهنگی ادامه داد: این درصد برای استان آذربایجان‌شرقی در سال جدید افزایش یافته و مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که به اندازه ۱۰ درصد میانگین رشد در کشور است، رشد استان را نیز در این شاخص در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه یک درصد رشد مالیات تهران به اندازه ۱۴ درصد رشد در استان آذربایجان‌شرقی است، گفت: در این راستا نمایندگان در تلاش هستند تا این رشد، منطبق با رشد میانگین کشوری باشد و بیشتر از آن نباشد.

بیگی: افزایش عملکرد مالیاتی استان تأثیر در سیاست‌گذاری مالیاتی سال جدید داشته است

سوء سیاست‌گذاری مسؤولان استانی دلیل اصلی افزایش مالیات در آذربایجان‌شرقی است/ هیچ‌کدام از تعهدات دولت یازدهم در سفر استانی محقق نشده است

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی در زمینه پروژه‌های عمرانی، تولیدی درخشش خوبی نداشته‌اند، گفت: استان آذربایجان‌شرقی در زمینه دریافت مالیات طبق گزارش ارائه شده بیشتر از شاخص کشوری بوده شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد مالیاتی استان در سال‌جاری چشمگیر بوده که منجر شده با برخی سیاست‌گذاری‌ها مالیات زیادی نسبت به شاخص کشوری دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش مالیات منطبق با عملکرد تعیین می‌شود، افزود: تأثیر افزایش ۱۰ درصدی مالیات در سال جدید برای استانی مانند آذربایجان‌شرقی بیشتر خواهد بود.

بیگی با ابراز تأسف از اینکه ارائه آمار غیرواقعی در راستای اشتغال و نرخ بیکاری موجب کاهش اعتبارات است، افزود: افزایش عملکرد مالیاتی استان در این سال تأثیر در سیاست‌گذاری اخذ مالیات در سال جدید شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه عملکرد استان آذربایجان‌شرقی بیشتر از کشور بوده از این رو طبق سیاست‌گذاری‌ها باید در سال جدید ۱۰ درصد بیشتر اخذ شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی استان آذربایجان‌شرقی تواسنته مالیات خوبی از مردم بگیرد، گفت: به واسطه همین سوءسیاست‌گذاری‌ها زمینه تحصیل مالیات انجام گرفته است.

وی اذعان داشت: با تلاش نمایندگان و اعتراضاتی که در زمینه مالیات استان صورت گرفته است خواستار کاهش این میزان هستیم تا از آثار زیانبار آن جلوگیری شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه ارائه آمار غیرواقعی در زمینه نرخ بیکاری که به صورت اسناد رسمی منتشر می‌شود، هشدارهای جدی داده بودم که متاسفانه به جایی نرسید و باید منتظر باشیم که در بودجه بندى سهم استان کاهش قابل ملاحظه‌اى پیدا کند.

امینی: افزایش مالیات و کاهش بودجه، ظلم بزرگی به مردم استان آذربایجان شرقی از سوی دولت است

افزایش مالیات و کاهش بودجه، ظلم بزرگی به مردم استان آذربایجان شرقی از سوی دولت است/ از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیر خواهیم بود

 نماینده مردم هشترود و چاراویماق در گفتگو با پیک هشترود، در واکنش به افزایش درصد مالیات ها در استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه این افزایش ۱۴ درصدی از سوی دولت پیش بینی شده و علاوه بر این افزایش از میزان بودجه و اعتبارات استان نیز کاسته شده است.

سیدحمزه امینی اظهار داشت: عامل اصلی این اقدام دولت به خود شهرستانهای استان بر می گردد. متاسفانه ادارات مالیات شهرستانهای استان بیش از حد انتظار مالیات جمع آوری کرده و این باعث شد تا دولت فکر کند که درآمد در شهرستانهای استان آذربایجان شرقی مناسب است و به تبع آن برای سال آینده نیز میزان مالیات را افزایش بدهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بنده به جدّ پیگیر این قضیه هستم و حتی نظر تک تک نمایندگان استان نیز همین است و قرار است از طریق مجمع نمایندگان استان اقدام اساسی در مجلس نسبت به این مورد صورت بگیرد.

امینی تصریح کرد: افزایش مالیات در استان آذربایجان شرقی ظلم بزرگی به مردم و اصناف شهرهای محروم و کم درآمدی چون هشترود و چاراویماق است و فشار مضاعفی بر دوش مردم در این اوضاع اقتصادی به بار می آورد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس تاکید کرد: هرچند دولت این مورد را پیشنهاد داده اما بصورت جدی با سایر نمایندگان استان پیگیر خواهیم بود.

گفتنی است، اعتراض گسترده و البته دیرهنگام تشکلهای اقتصادی و فعالان بخش خصوصی و بویژه نمایندگان آذربایجان شرقی به افزایش غیرمعقول سهم مالیات استان در سال ۹۶، در حالی است که هنوز هیچ مسئول دولتی در استان واکنش رسمی به این مسئله نشان نداده و سکوت اختیار کرده اند.

انتهای خبر