کمک ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری های استان در سال جاری

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال جاری به شهرداری های استان توسط دولت کمک شده است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مرتضی علیخانی با اشاره به افزایش حمایت و کمک دولت به شهرداری ها اظهار کرد: کمک های دولت به شهرداری ها درجهت افزایش […]

image_pdfimage_print

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال جاری به شهرداری های استان توسط دولت کمک شده است.

کمک 2 هزار و 500 میلیارد ریالی دولت به شهرداری های استان در سال جاری

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مرتضی علیخانی با اشاره به افزایش حمایت و کمک دولت به شهرداری ها اظهار کرد: کمک های دولت به شهرداری ها درجهت افزایش خدمات شهری و رفاه اجتماعی هزینه شده است.

وی با اشاره به ضرورت همراهی و مشارکت مردم در توسعه شهرها گفت: به تمامی شهرداری ها و شوراهای اسلامی استان اعلام کرده ایم که برای رفاه حال مردم در شرایط فعلی از افزایش تعرفه عوارض خدمات شهری در سال آینده پرهیز کنند.

علیخانی با اعلام اینکه تا پایان سال ۹۶ همه شهرهای استان به امکانات و ساختمان آتش نشانی مجهز می شوند،افزود: تا پایان نیمه دوم سال آینده تمامی شهرهای استان حداقل به یک دستگاه خودروی آتش نشانی و ساختمان مجهز می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ شهر در حال احداث ساختمان آتش نشانی هستند که مابقی نیز تا پایان سال ۹۶ نسبت به احداث ساختمان آتش نشانی اقدام خواهند کرد.

علیخانی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری های استان نسبت به سال ۹۲ افزایش چشمگیری داشته است، گفت: بودجه شهرداری بستان آباد در سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری با بیان اینکه هنوز برخی از شهرها از لحاظ مبلمان شهری با ایده آل ها فاصله دارند،افزود: به تمامی شهرداری ها بخشنامه شده نسبت به رفع نواقص در این مورد اقدام و در پارک ها سرویس های بهداشتی و محل نگهداری کودک احداث کنند.

وی از برنامه ریزی برای کارآمد کردن واحدهای ناکارآمد خبر داد و گفت: شهرداری ها موظف شده اند نسبت به توانمند سازی واحدهای ناکارآمد اقدام کنند.

انتهای خبر