انتقاد رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از واگذاری اراضی بلااستفاده به شرکت شهرکهای صنعتی

با توجه به این مهم که ظرفیت شهرک‌های صنعتی فعلی پر نشده، اختصاص چند صد هکتار برای شهرک سرمایه‌گذاری، ظلم بزرگی در حق اراضی کشاورزی بوده و اموال دولتی را حیف و میل می‌کند.

image_pdfimage_print
اراضی بلااستفاده به غیر واگذار می‌شود /اختصاص چند صد هکتار برای شهرک سرمایه‌گذاری، ظلم بزرگ در حق کشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای اجرای قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام اراضی بلااستفاده به غیر واگذار می‌شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، کریم مهری در  جلسه مدیریت امور اراضی که در سالروز تشکیل سازمان امور اراضی کشور با حضور آقای موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز، معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ایام الله مبارک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس و با تجلیل از شهدای آتش نشان که در حادثه سوزناک ساختمان پلاسکو پروانه وار سوختند تا ساکنان آن آسیب نبینند، اظهار داشت: در اجرای قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام هرکس سه سال متوالی در زمین تحویلی خود کشت و زرع ننماید، اراضی بلااستفاده به غیرواگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی در استان یک ضرورت است، گفت: با توجه به این مهم که ظرفیت شهرک‌های صنعتی فعلی پر نشده، اختصاص چند صد هکتار برای شهرک سرمایه‌گذاری، ظلم بزرگی در حق اراضی کشاورزی بوده و اموال دولتی را حیف و میل می‌کند.

مهری تاکید کرد: این کار سرمایه‌های ملی و بیت‌المال را اتلاف می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اعطای تغییرکاربری به صنایع تبدیلی و فرآورده‌های کشاورزی باید به طور دقیق و نیاز ضروری حسب تولید حداکثری محصول صورت گیرد.

وی گفت: تمام املاک فاقد سند سازمان جهادکشاورزی «u.t.m‌» دار شده و برای تهیه سند در سازمان اسناد رسمی اقدام لازم به عمل آمده و در سامانه شمیم ثبت شده‌اند.

مهری با تقدیر از حمایت‌های گسترده دادگستری استان از سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی، فرهنگ‌سازی و پشتیبانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی را در بوجود آمدن تعامل بین دستگاه‌های اجرایی سازنده خواند.

 

انتهای خبر