با تصمیم هیأت رئیسه مجلس،طرح استیضاح وزیر راه بار دیگر به کمیسیون عمران ارجاع شد!

عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: با توجه به اینکه در نشست اخیر کمیسیون عمران برای بررسی استیضاح وزیر راه، دعوت نامه رسمی برای وی ارسال نشده بود، از این رو طرح استیضاح آخوندی در نشست دو هفته آینده کمیسیون عمران مورد بررسی قرار می گیرد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، غلامرضا کاتب در گفت وگو […]

image_pdfimage_print

عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: با توجه به اینکه در نشست اخیر کمیسیون عمران برای بررسی استیضاح وزیر راه، دعوت نامه رسمی برای وی ارسال نشده بود، از این رو طرح استیضاح آخوندی در نشست دو هفته آینده کمیسیون عمران مورد بررسی قرار می گیرد.

با تصمیم هیأت رئیسه مجلس،طرح استیضاح وزیر راه بار دیگر به کمیسیون عمران ارجاع شد!

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، غلامرضا کاتب در گفت وگو با  خانه ملت، در تشریح نشست امروز هیأت رئیسه مجلس، گفت: نشست امروز با هدف بررسی موضوع طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نشست اخیر کمیسیون عمران با دستور کار بررسی طرح استیضاح وزیر راه تشکیل شد، اما وزیر راه در این جلسه حضور نیافت، پس از آن آخوندی طی نامه ای به هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد که کمیسیون مربوطه برای حضور وی در نشست مذکور، دعوت نامه رسمی ارسال نکرده و پس از بررسی مشخص شد که صحبت های وزیر راه صحیح بوده و دعوتنامه رسمی برای وی ارسال نشده بود.

وی ادامه داد: در نشست امروز هیأت رئیسه مجلس مقرر شد که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، بار دیگر طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گیرد، از این رو با توجه به اینکه نمایندگان در هفته آینده به سرکشی از حوزه های انتخابیه می روند، احتمالا بررسی طرح استیضاح به دو هفته آینده موکول می شود.

این گزارش می افزاید در حالی که بیش از دو ماه از حادثه قطار تبریز-مشهد می گذرد که طرح استیضاح وزیر و بررسی پرونده این حادثه با سنگ اندازی لابی های مجلس هر بار به تعویق افتاد. در این مدت نمایندگان استیضاح کننده از فشارها برای پس گرفتن امضا استیضاح خبر دادند. حال پس از مدت ها و معطل ماندن این مطالبه مردمی به علت بررسی برنامه ششم ، وزیر راه به دلیل آنچه عدم دریافت دعوت نامه رسمی از سوی کمیسیون عمران عنوان شده در جلسه روز گذشته کمسیون عمران حاضر نشد! این در حالی است نمایندگان از وزارت راه در این جلسه حاضر شده اند.

نمایندگان استیضاح کننده از هر دو جناح سیاسی این اقدام آخوندی را بی توجهی به حادثه و توهین به مردم خصوصا داغداران این حادثه تلقی کردند.

با توجه به اینکه بررسی گزارش کمسیون عمران مجلس و دادستان پرونده نشان می دهد  سیستم  ناوبری وارداتی آقای وزیر و هم اشتباهات انسانی و ضعف های مدیریتی در بروز این فاجعه  موثر بوده، این گونه تصمیمات عجیب هیأت رئیسه مجلس برای افکار عمومی سوال ایجاد کرده است!

انتهای خبر