بیگی: کمیسیون داوری نظر شورای نگهبان درباره منتخب مردم اصفهان را تایید کرد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری موضوع مهلت اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت‌ها به کمیسیون داوری ارجاع و در این کمیسیون نظر شورای نگهبان تایید شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، احمد علیرضابیگی، در خصوص استفساریه مجلس شورای اسلامی از قانون انتخابات، اظهار داشت: پس […]

image_pdfimage_print

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری موضوع مهلت اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت‌ها به کمیسیون داوری ارجاع و در این کمیسیون نظر شورای نگهبان تایید شد.

کمیسیون داوری نظر شورای نگهبان درباره منتخب مردم اصفهان را تایید کرد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، احمد علیرضابیگی، در خصوص استفساریه مجلس شورای اسلامی از قانون انتخابات، اظهار داشت: پس از تایید اصالت انتخابات در شورای نگهبان باید به آراء مردم احترام بگذاریم و من با این استفساریه موافق بودم.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر اوراق و مدارک جدیدی تحصیل شود، لزوما باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مورد صلاحیت نماینده تصمیم گیری شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استفساریه عطف به ما سبق نمی‌شود، زیرا محل تشکیک بوده است، گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری این موضوع به کمیسیون داوری ارجاع و در این کمیسیون نظر شورای نگهبان تایید شد و به همین دلیل، این مصوبه مجلس عطف به ما سبق نمی‌شود.

بر اساس استفساریه مجلس از تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، پس از اعلام نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مهلت ۲۰ روزه مذکور در تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات و بعد از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه با رعایت “قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب ۲۲ آبان ۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصحلت نظام” این شورا نمی‌تواند اظهار نظر مجددی درباره صلاحیت آن نامزد یا منتخب داشته باشد و چنانچه مدارک جدیدی درباره او به شورا رسیده باشد این مدارک طبق ماده ۳۰ آئین نامه داخلی مجلس در زمان بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای خبر