الهام علی‌اف همسرش را معاون اول رئیس‌جمهور کرد!

رئیس جمهور آذربایجان همسرش مهربان علی‌اف را به مقام اول معاونت ریاست جمهوری برگزید. به گزارش دفتر ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی‌اف رئیس جمهور این کشور، همسرش مهربان علی‌اف را بر طبق ماده‌های جدید قانون اساسی به مقام “معاون اول رئیس جمهور” برگزید. گفتنی است، در همه‌پرسی ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ برخی اصلاحات در قانون اساسی جمهوری […]

image_pdfimage_print
الهام علی‌اف همسرش را معاون اول رئیس‌جمهور کرد!
رئیس جمهور آذربایجان همسرش مهربان علی‌اف را به مقام اول معاونت ریاست جمهوری برگزید.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی‌اف رئیس جمهور این کشور، همسرش مهربان علی‌اف را بر طبق ماده‌های جدید قانون اساسی به مقام “معاون اول رئیس جمهور” برگزید.

گفتنی است، در همه‌پرسی ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ برخی اصلاحات در قانون اساسی جمهوری آذربایجان صورت گرفته و با رأی مثبت ۸۶٫۶ درصد از رأی دهندگان مورد تأیید قرار گرفته بود.

تغییرات قانون اساسی ذکر شده نیز موجبات ایجاد ۲ مقام دیگر یعنی معاون اول و دوم رئیس جمهور را در جمهوری آذربایجان فراهم کرده بود.

همچنین در تغییرات جدید قانون اساسی، تصریح شده است که دو معاون رئیس جمهور از طرف خود رئیس جمهور که اکنون الهام علی‌اف در جمهوری آذربایجان می‌باشد، برگزیده خواهد شد.

شایان ذکر است، در زمان نبود رئیس جمهور تمامی مسئولیت‌ها و مصونیت‌ قضایی به معاون اول رئیس جمهور منتقل می‌شود.

دومین تغییر در قانون اساسی جمهوری آذربایجان در ۱۸ مارس ۲۰۰۹ انجام شد و در این تغییر نیز با حذف شرطی که انتخاب یک فرد در بیش از دو دوره ریاست جمهوری را منع می کرد، امکان انتخاب پی در پی یک فرد به مقام ریاست جمهوری یعنی مادام العمر شدن ریاست جمهوری الهام علی اف فراهم شد.

گفتنی است؛ علاوه بر برگزیده شدن مهربان علی‌اف به معاونت همسرش، قنیره پاشایوا نماینده مجلس آذربایجان نیز دختر خاله مهربان علی‌اف همسر الهام علی‌اف می‌باشد.

انتهای خبر