جزئیات پرونده مدیران محیط زیست در آذربایجان‌شرقی

محیط زیست تخلف کرده باید جوابگو باشد/ اجرای حکم تعلیق مدیرکل، دست محیط زیست است

حکم تعلیق مدیرکل محیط زیست استان در این رابطه توسط دادستان تبریز صادر شده اما اجرای تعلیق در اختیار ما نیست، تعلیق در اختیار سازمان محیط زیست است و خودشان باید قانونا تعلیق می‌کردند.

image_pdfimage_print
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در رابطه با پرونده مربوط به مدیرکل و تعدادی از کارمندان اداره کل محیط زیست استان گفت: حکم تعلیق در این رابطه توسط دادستان تبریز صادر شده اما اجرای تعلیق در اختیار ما نیست، تعلیق در اختیار سازمان محیط زیست است و خودشان باید قانونا تعلیق می‌کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مظفری در رابطه با  عدم اجرای حکم تعلیق از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تعلیق در اختیار ما نیست، تعلیق در اختیار سازمان محیط زیست است و خودشان باید قانونا تعلیق می‌کردند.

وی با بیان اینکه محیط زیست تخلف کرده و باید جواب‌گو باشد، افزود: وظیفه ما انعکاس موضوع و در خواست تعلیق بود که انجام دادیم و وظیفه سازمان محیط زیست است که از کار کردن آنها ممانعت بکنند، مراتبش را هم اعلام کرده‌ایم و اکنون منتظریم ببینیم چطور عمل می‌کنند.

گزارش فارس حاکی است، حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی امسال به مناسبت هفته قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با پرونده مربوط به مدیرکل و تعدادی از کارمندان اداره کل محیط زیست استان گفته بود: حکم تعلیق در این رابطه توسط دادستان تبریز صادر شده و پیگیر چرایی عدم اجرای حکم تعلیق از طریق سازمان حفاظت از محیط زیست هستیم.

وی با بیان اینکه حکم تعلیق در موضوعات ارتشا و اختلاس صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: دادستان تبریز پیگیر دلیل عدم تعلیق است.

در این حال اما مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از حکم تعلیق‌اش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: به من حکمی نداده‌اند.

حمید قاسمی در حاشیه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوالی در رابطه با حکم تعلیق وی و عدم اجرای آن، اظهار داشت: به من حکمی نداده‌اند، این مسائل را باید از خود آنها(دادگستری آذربایجان شرقی) بپرسید.

این گزارش حاکی است، در حال حاضر به‌غیر از مدیرکل حکم صادره در مورد مابقی افراد اجرا شده‌ است.

انتهای خبر