شورای عالی کار به نتیجه نرسید/اختلاف کارگران و کارفرمایان بالا گرفت

عضو شورای عالی کار با اعلام اینکه جلسه عصر امروز شورا برای تعیین دستمزد سال ۹۶ کارگران بدون نتیجه پایان یافت، به اختلاف دستمزد پیشنهادی کارگران و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان برافزایش مزد بر اساس نرخ تورم و کارگران بر سبد معیشت تاکید دارند. به گزارش آناج، علی خدایی در گفت و گو […]

image_pdfimage_print
شورای عالی کار به نتیجه نرسید/اختلاف کارگران و کارفرمایان بالا گرفت/تعیین مزد۹۶ در جلسه سه‌شنبه
عضو شورای عالی کار با اعلام اینکه جلسه عصر امروز شورا برای تعیین دستمزد سال ۹۶ کارگران بدون نتیجه پایان یافت، به اختلاف دستمزد پیشنهادی کارگران و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان برافزایش مزد بر اساس نرخ تورم و کارگران بر سبد معیشت تاکید دارند.

به گزارش آناج، علی خدایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات جلسه امروز شورای عالی کار پیرامون تعیین دستمزد ۹۶ کارگران گفت: تفاوت بسیاری بین پیشنهادات جامعه کارگری برای مزد ۹۶ و کارفرمایان وجود داشت، به همین دلیل توافقی در عدد و رقم حاصل نشد.

وی ادامه داد: نظر کارفرمایان برای افزایش دستمزد سال آینده کارگران عددی پیرامون نرخ تورم و نهایت ۲ تا ۳ درصد بالاتر از آن بود، اما کارگران صرفاً بر موضوع سبد معیشت جامعه کارگری تاکید داشتند.

خدایی افزود: جلسه بعدی شورای عالی کار سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه با حضور شرکای اجتماعی خواهد بود. در جلسه امروز نماینده‌ای از وزارت صنعت و شرکای اجتماعی حضور داشتند. قاعدتاً طبق سنوات گذشته می‌بایست نماینده‌ای از وزارت اقتصاد در جلسه حاضر باشد، در جلسه امروز علی ربیعی وزیر کار هم حضور نداشت.

انتهای خبر