تجمع اعتراض آمیز کارگری مقابل استانداری/ سوء مدیریت و فقدان اهلیت همراه با رکود علت عمده بروز مشکلات کارگری دراستان است

کارگران این دو شرکت اخیرا نیز مقابل کارخانه تحصن کرده بودند که بعد از نتیجه نگرفتن، اعتراض خود را با تجمع در مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی به گوش مسئولین رساندند.

image_pdfimage_print

شماری از کارگران و کارکنان دو واحد تولیدی در تبریز  در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و عیدی درمقابل استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری این شهر تجمع کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، صبح امروز سه شنبه کارگران شرکت آکیا خودرو و کارخانه بلبرینگ سازی تبریز مقابل فرمانداری و استانداری آذربایجان‌شرقی تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولین به علت عدم پرداخت حقوق چند ماهه‌ی خود شدند.

بر اساس این گزارش، کارگران این دو شرکت اخیرا نیز مقابل کارخانه تحصن کرده بودند که بعد از نتیجه نگرفتن، اعتراض خود را با تجمع در مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی به گوش مسئولین رساندند.

این اتفاق همزمان با برگزاری جلسه کارگروه اشتغال در استانداری آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاد که باعث تعطیلی این جلسه و رسیدگی به مشکلات کارگران معترض شد.

لازم به ذکر است که این چندمین بار است که کارگران در مقابل فرمانداری و استانداری در تبریز تجمع می‌کنند.

فرماندار تبریز دو روز قبل از اقدامات قانونی برای خلع ید سهامدار کارخانه بلبرینگ سازی خبر داده  و گفته بود با وجود همکاری و  دادن مهلت های متعدد متاسفانه سهام دارکارخانه در مقام عمل اقدامی برای حل مشکلات و پرداخت حقوق های معوقه کارگران انجام نداده و در هر بار زیر قول و تعهدات خود زده است .

رحیم شهرتی فر  تصریح کرده است : همزمان با خلع ید سهامدار کارخانه بلبرینگ سازی تلاش های محلی برای اخذ حق و حقوق کارگران ازمنابع مالی وی ادامه دارد.

کارکنان آکیا خودرو مقابل استانداری تجمع کردند/ یک سال کارِ بدون حقوق داد کارگران را درآورد

فقدان اهلیت و سوء مدیریت همراه با رکود در فعالیت های اقتصادی و واحدهای صنعتی، علت بروز مشکلات دامنه دار صنفی و کارگری از جمله مشکلات واحدهای بلبرینگ سازی و آکیا موتور تبریز بیان شده است.

کارگران معترض با انتقاد متولیان این شرکت آکیا خودرو، عنوان کرد: یک سال است که بدون حقوق برای این شرکت کار کرده‌ایم و اکنون در آستانه عید شرمنده خانواده‌ایم؛ بارها به مسئولین مراجعه کردیم ولی آن‌ها اقدام موثری برای احقاق حق‌مان انجام نداده‌اند.

انتهای خبر