خودنمایی زمستان در بهار آذربایجان/ برف بهاری در تبریز + تصاویر

هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرد، هوای استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری گاهی غبار و وزش باد تا نسبتاً شدید و رگبار باران و یا رعد و برق خواهد بود.

image_pdfimage_print

بدنبال ورود سامانه بارشی برف به استان و بارش برف و کولاک از بعد از ظهر روز ۱۳ بدر در استان  ،تعداد کثیری از مسافران سیزده بدر و مهمانان طبیعت بهنگام برگشت به شهرها و روستاها زمین گیر شدند.

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)، بارش برف در چهاردهمین روز از فصل بهار آذربایجان به ویژه تبریز را سفید پوش کرد و چهره زمستانی به منطقه داد.

امروز در حالی که ۱۴ روز از آغاز فصل بهار می‌گذرد بارش برف، برخی شهرهای استان آذربایجان‌شرقی را سفیدپوش و هم چنین باعث افت دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطر نشان می‌کند.

برف، شهرهای شمالی استان آذربایجان شرقی ورزقان، کلیبر، مرند، اهر، هشترود و بستان آباد را سفید پوش کرد و موجب اخلال در رفت و آمد خودروها در برخی جاده های استان شد.

بارش سنگین برف و بوران که از شب گذشته در مناطق وسیعی از کلانشهر تبریز آغاز شده بود اکثر معابر و خیابان های این شهر دچار یخ زدگی شد.

 بر اثر بارش برف و یخ زدگی سطح خیابان ها صبح امروز موجب تصادف بیش از ۳۰ دستگاه خودرو در روی پل گلکار تبریز؛ ساعت ۶:۴۰ صبح ۱۴ فروردین شد.۱۰ دستگاه وسیله نقلیه نیز  در اتوبان پاسداران محدوده ارم و کوه عون بن علی با هم برخورد کردند که این سانحه مورد جرحی ندارد.

وضعیت معابر و خیابان های تبریز به حدی نامناسب بود که در اکثر خیابان ها ترافیک موجب قفل شدن معابر و گذرگاه های این شهر شد.

شهروندان تبریزی در حالی نخستین روز کاری سال جدید را با ترافیک، یخبندان و تصادف شروع کردند که گویا مسئولان امر در شهرداری تبریز هم غافلگیر شده و هیچ آمادگی مبنی بر نمک پاشی خیابان ها نداشتند

در حال حاضر دمای هوای شهر تبریز یک درجه بالای صفر گزارش شده است.

هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرد، هوای استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری گاهی غبار و وزش باد تا نسبتاً شدید و رگبار باران و یا رعد و برق خواهد بود.

انتهای خبر