فوری/ انفجار در متروی سن پترزبورگ روسیه

منابع رسانه‌ای از انفجار در ایستگاه متروی شهر سن پترزبورگ روسیه خبر دادند. به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)به نقل از خبرگزاری تاس از کشته شدن دستکم ۱۰ تن خبر داده است. به گزارش وستی این انفجار مهیب در داخل واگن قطار در حال حرکت در خط متروی آبی رخ داده است. هم اکنون فعالیت […]

image_pdfimage_print

منابع رسانه‌ای از انفجار در ایستگاه متروی شهر سن پترزبورگ روسیه خبر دادند.

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)به نقل از خبرگزاری تاس از کشته شدن دستکم ۱۰ تن خبر داده است. به گزارش وستی این انفجار مهیب در داخل واگن قطار در حال حرکت در خط متروی آبی رخ داده است.

هم اکنون فعالیت برخی از ایستگاه‌های مترو سن پترزبورگ متوقف شده و نیروهای امنیتی و امدادی در حال بررسی این حادثه هستند.

ماموران امنیتی نیز با مسدود کردن منطقه به روی عابران و تخلیه افراد از مناطق تحت حفاظت، در حال انجام تحقیقات هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پس از این واقعه اعلام کرد که لازم است، دلایل بروز انفجار مبنی بر اینکه تروریستی یا صنعتی بوده است، مشخص شود
روسیه تاکنون بارها با صدور اطلاعیه ها و تهدیدهای صوتی گروههای تروریستی مواجه بوده است.

با توجه به همکاری های روسیه با ارتش سوریه از مهرماه سال ۹۴ علیه تروریست های ضدسوری به ویژه گروههای داعش و جبهه النصره، تدابیر شدید امنیتی در شهرهای مختلف اجرا می شود.

تاکنون دهها تروریست بازگشته از سوریه یا شهروندان کشورهای دیگر به ویژه آسیای میانه با انواع مواد و لوازم ساخت بمب و حتی بمب های آماده کارگذاری در شهرهای مختلف از جمله مسکو دستگیر شدند که براساس گزارش های اعلام شده در صدد ایجاد انفجار بین جمعیت در مراسم مختلف بوده اند.

انتهای خبر