مجادله تند حسن نژاد و عرب باغی

بیانیه تند نماینده مرند و جلفا در پاسخ به سخنان دیروز مدیرعامل منطقه آزاد ارس: استعفا بده برو

عرب باغی دیروز و به دنبال انتقادات دکتر حسن نژاد در شبکه خبر علیه مدیریت مناطق آزاد، در اظهارات خود حسن نژاد را متهم به سیاسی کاری کرده بود.

image_pdfimage_print

به دنبال مجادلات اخیر حسن نژاد نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس، حسن نژاد طی بیانیه ای خواستار استعفای وی شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، دکتر حسن نژاد نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای، اظهرارات دیروز عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس علیه خود را توهین و افترا دانسته و با برشمردن نقاط ضعف عملکرد منطقه آزاد ارس در دوره اخیر، خواستار استعفای وی شد.

به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسن نژاد در پاسخ به اتهاماتی که مدیر عامل منطقه ازاد ارس تاریخ بیستم فروردین متوجه ایشان کرده بود پاسخ دادند
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و ادب خدمت مردم شریف مرند و جلفا بویژه ارس وندان عزیز
با اینکه بخاطر منافع منطقه در پنج سال گذشته تمام سعی بنده علنی نکردن اختلافات بوده است اما بخاطر فرافکنی و تهمتهای ناروای مدیر عامل غیر بومی منطقه به این حقیر که تهمت و افترا به مردم عزیز مرند و جلفا نیز تلقی میشود مجبور به پاسخگویی شدم
١- این عادت انسانهای ضعیف هست که بجای پاسخگویی به انتقادات و رفع نواقص در مقام فرافکنی و تهمت زدن برامده و در این فرایند اغلب از شهدا و مقدسات هزینه می نمایند. اقای عرب باغی نیز متاسفانه تنها شگرد خویش را تهمت زنی به تمام منتقدین و دلسوزان قرار داده ولی انگار متوجه نشده اند که این بار منتقد ایشان نماینده مردم بوده است نه یک مقام یا شخص غیر مسئول
٢- انتقاد بنده نه از مناطق ازاد که از مدیریت مناطق ازاد بوده و همگان میدانند قوی ترین حامی مناطق ازاد بویژه منطقه ازاد ارس در مجلس بنده هستم
٣- ایشان که مجلس را ماحصل خون شهدا می دانند انگار متوجه نیستند که مدیریت منطقه ازاد ارس با ان همه مزایا و ریخت و پاش نیز ماحصل خون شهداست
۴- اگر واقعا به شهدا ارزش قائل هستند توضیح بفرمایند که چرا در استخدامها سهمیه قانونی فرزندان شهدا را به اشنایان و افراد غیر بومی تخصیص می دهند.
۴- ایشان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران توضیح بدهند که از بودجه فرهنگی چه میزان خرج اشاعه فرهنگ ایثار نموده و چه میزان خرج کشف و احیاء کلیساها و ارمنی نشین نشان دادن منطقه کرده اند؟!.
۵- به جای فرافکنی بفرمایند چقدر سرمایه گذاری زمان ایشان جذب منطقه شده است؟! شرکتهایی که ایشان فخر فروشی ان را انجام می دهند مانند پانا چوب یا گلخانه ها زمان مدیریت قبلی تاسیس و عمدتا با زحمات اینجانب بوده است.
۶-همه مجتمع های تجاری قبل از ایشان کار اجرایی خود را شروع و با اخذ مصوبه کالای همراه مسافر توسط اینجانب و اقای فتحی پور فعال گردیدند و ایشان به جای کمک با سلیقه ای عمل کردن عده ای را با بذل و بخشش مولتی میلیاردر و عده ای را خانه خراب کردند.
٧- بهتر بود به جای فرافکنی توضیح می دادند چرا کالای همراه مسافر که نزدیک دو سال هست توسط اینجانب مجوز ان برای نوردوز اخذ شده است نمی توانند عملیاتی کنند؟!
٨- بهتر هست به عنوان مثال فقط در مورد خسارت چند ده میلیاردی به بیت المال فقط از محل واگذاری زمین صد هکتاری به شخص خاص و تخلفات مربوطه جواب بدهند
٩- بهتر هست جواب بدهند که چرا به جای ایشان همیشه باید بنده مجوز واردات لوازم خانگی، مواد غذایی، جلوگیری از لغو کالای همراه مسافر بخاطر قاچاق سازمان یافته و .. را از مراجع بالا دستی پیگیر باشم؟!
١٠- بهتر بود جواب می دادند با این همه درامد چرا در چهار سال فقط توانستند پنج کیلومتر جاده جلفا به مرند را بسازند؟! فرودگاه کجاست؟! تونل ننم وای کجای کار هست؟! چند متر معابر در فاز صنعتی دو منطقه اسفالت ریزی کردند؟! اب شرب تصفیه شده جلفا کجاست؟!
١١- بهتر بود توضیح میدادند چند تن از معاونین و مدیران ایشان به جرم قاچاق و رشوه بازداشت شده اند؟! چرا این همه معاون عوض می شود؟! چرا معاونت مهم مالی اداری بلاتکلیف هست و معاونت عمرانی و روابط عمومی با سرپرست اداره می شود؟!
١٢- اگر وجدان کاری دارند چرا با اینکه میدانستند ممنوع الخروج هستند مدیریت منطقه ازاد را قبول کردند مگر نمیدانستند منطقه ازاد یعنی تعامل با دنیا و این یعنی باید ممنوع الخروج نباشی
١٣- و کاش توضیح میدادند چرا اجازه نمیدهند اهالی شاهمار در باغات خویش یک جان پناه چند متری بسازن اما چند ده هکتار از اراضی کشاورزی ملی را به عده ای خاص برای ویلاسازی بذل ر بخشش نموده اند؟!.
و در پایان فعلا به این موارد بسنده کرده و توصیه میکنم قبل از مصاحبه یاد روزهای تمدید حکم و … و استفاده از وساطت بزرگان افتاده و در حد و اندازه خود و مخاطب اظهار نظر نموده و برادرانه توصیه میکنم از مردم شریف منطقه بخاطر این همه کم کاری حلالیت نموده و استعفا بدهند چرا که موارد بسیار بیشتر را بنده از طریق بازرسی کل کشور پیگیر هستم و بیش از این اجازه نخواهم داد با اینده فرزندان منطقه بازی شود.
والسلام

گفتنی است عرب باغی دیروز و به دنبال انتقادات دکتر حسن نژاد در برنامه گفتگوی شبانگاهی شبکه خبر علیه مدیریت های مناطق آزاد و راهبردهای غلط این مناطق، طی سخنانی در همایش اختتامیه تئاتر خیابانی ارس، حسن نژاد را متهم به سیاسی کاری کرده بود.

رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، گفته بود: کرسی‌های مجلس شورای اسلامی خون بهای هزاران شهید این کشور است و قدر و منزلت این کرسی‌ها نباید فدای سیاسی کاری و منازعات جناحی شود.

عرب باغی همچنین اظهار داشت: سخنان نماینده‌ای که اهداف سیاسی را در تخریب مناطق آزاد می‌بیند، مایه تاسف بود و به جای اینکه دست همدیگر را بگیریم تا این اتحاد به رشد و توسعه استان و کشور کمک کند، با این اظهارات، مصالح کشور را فدای منازعات سیاسی در آستانه انتخابات می کنیم.

انتهای خبر