گزارش اعتدال پرس از فاجعه سیل روز گذشته در آذربایجان‌شرقی

۳۰ کشته؛ آخرین آمار جان باختگان سیل در آذربایجان شرقی/ جستجوها برای یافتن پیکر مفقودان همچنان ادامه دارد +تصاویر جدید

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی ساعتی پیش اعلام کرد: تاکنون جسد ۱۶ نفر در شهرستان عجبشیر و ۱۴ نفر در آذرشهر پیدا شده است.

image_pdfimage_print

آمار جان باختگان حادثه تلخ سیل در آذربایجان شرقی به ۳۰ نفر رسید.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، ساعی مدیرکل اداره بحران استانداری آذربایجان شرقی ساعتی پیش در گفتگو با شبکه سهند اعلام کرد: تاکنون جسد ۱۶ نفر در شهرستان عجبشیر و ۱۴ نفر در آذرشهر پیدا شده است.

ساعی افزود: طبق گزارش های به دست آمده یک خودرو در عجب شیر و ۶ خودرو در آذرشهر در اثر سیل مفقود شده اند که بیشتر مفقودی ها سرنشین این خودروها بودند.

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: نیروهای ارتش، سپاه و هلال احمر در مناطق سیل زده در تلاش برای پیدا کردن اجساد جان باختگان دیگر این حادثه هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی پیش از این در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفته بود: ۳۷ نفر مفقودی در حادثه سیل عصر دیروز آذربایجان شرقی در شهرهای عجب شیر و آذرشهر گزارش شده است که پیکر برخی هنوز پیدا نشده است.

محمد صادق پورمهدی اضافه کرد: امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان نیز برای جستجوی مفقودان و خودروهای دارای سرنشین که در سیل گرفتار شده اند به کمک نیروهای امدادی آمده است.

حضور نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در امداد رسانی به مناطق

در پی بروز سیل در برخی شهرستان‌های آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه عاشورا طی پیامی از تمامی فرماندهان سپاه پاسداران و بسیجیان برای کمک به حادثه دیدگان درخواست امداد کرد.

سردار کریمیان در پیام خود تاکید کرده است: “این یک دستور است و فرماندهان ذیربط مسئولانه در صحنه‌های امداد رسانی به همراه ابواب جمعی حضور بهم رسانند.”

فرماندار آذرشهر با اشاره به آسیب دیدن پل های منصوب این رودخانه، گفت: سیل به اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان خسارت زیادی زده است.

الهیاری متذکر شد: در مسیر گوگان و تیمورلو خسارات زیادی به باغات و منازل مناطق محروم وارد شده و در منازل خسارت سیل بسیار بالا گزارش گردیده که در طول ۴۰ سال اخیر این بارش باران بی سابقه بوده است.

فرماندار عجب شیر نیز با اشاره به خسارات مالی وارد شده به روستاهای این شهرستان افزود: بر اثر سیل روز گذشته، ۹۸۰ راس دام تلف شده، ۱۵ خانه به صورت کامل از بین رفته و ۱۵ خانه مسکونی دیگر نیز به صورت ۵۰ درصد تخریب شده است.

در شهرستان هشترود هم جاری شدن سیل موجب خسارت عمده و مفقود شدن یک شهروند از اهالی روستای بسیط بر اثر طغیان رودخانه شده است.

در هشترود طغیان رود خانه آلمالو چای آغچه کندی چاه‌ها را پر کرده و رودخانه قلعه‌ ضحاک نیز سرریز شده است. همچنین طغیان رودخانه در روستای بسیط به شکلی هولناک، باعث شد پایه پل مستحکم چندین ساله که محل گذر وسایل نقلیه می‌باشد را تخریب کند.

لازم به ذکر است در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل یک نفر از اهالی روستای بسیط براثر طغیان رودخانه مفقود شده است.

آخرین خبرها حاکی است، عملیات امداد و نجات همچنان توسط تمامی نیروهای امدادی و مدیریت بحران در حال انجام است و صبح امروز  وزیر نیرو به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در استان مستقیما در مناطق سیل زده حضور یافته اند..

گفتنی است، مناطق مختلف آذربایجان شرقی از پنجشنبه شب تا جمعه شب شاهد بارش شدید باران و به تبع آن جاری شدن سیل و آبگرفتگی بود. بارش‌ بی‌‌وقفه باران روز گذشته در استان منجر به طغیان رودخانه ها در چند شهرستان‌ استان شده و خسارت‌های مالی و جانی زیادی برجای گذاشت.

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد که در شبانه روز گذشته بیشترین بارش باران به میزان بیش از ۸۰ میلی متر از شهرستان مرند گزارش شده است و میزان بارش در غرب تبریز نیز افزون بر ۶۰ میلی متر بوده است.

انتهای خبر