معرفی ۵ گزینه مجلس برای استانداری تهران

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در جلسه ای با حضور نمایندگان تهران و نماینده وزارت کشور اسامی افرادی را که صلاحیت استانداری تهران را دارند به وزارت کشور اعلام کردیم تا با نظر وزیرکشور در جلسه هیئت دولت مطرح شوند. به گزارش اعتدال پرس، فاطمه آلیا در گفتگو با مهر، در […]

image_pdfimage_print

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در جلسه ای با حضور نمایندگان تهران و نماینده وزارت کشور اسامی افرادی را که صلاحیت استانداری تهران را دارند به وزارت کشور اعلام کردیم تا با نظر وزیرکشور در جلسه هیئت دولت مطرح شوند.

به گزارش اعتدال پرس، فاطمه آلیا در گفتگو با مهر، در پاسخ به اینکه آخرین وضعیت جلسه مجمع نمایندگان تهران با هدف هم اندیشی برای معرفی استاندار تهران چه نتیجه ای در بر داشت گفت: این جلسه با حضور نمایندگان شهر تهران و نمایندگانی از شهرستان‌های استان تهران برگزار شد پیشنهاد شد تا نشست‌های دیگری هم با این موضوع برگزار شود زیرا بسیاری از مشکلات شهرستان استان تهران با شهر تهران مشترک است.

وی با یادآوری برنامه‌های وزیر کشور درباره انتخاب استاندار در استان‌های مختلف کشور، گفت: بر اساس برنامه‌های رحمانی فضلی، قرار است طی ۳۱ شب، هر شب نمایندگان یک استان در وزارت کشور دعوت شوند تا در مورد انتخاب استاندار همان استان تصمیم‌گیری کنند. تاکنون نمایندگان ۱۸ استان برای انتخاب استاندار، جلسه مشترکی را با وزیر کشور برگزار کردند و ۱۳ استان باقی مانده که تا پایان مهر ماه تشکیل جلسه می دهند.

بررسی ۱۲ نفر برای تصدی استانداری تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رحمانی فضلی گفته اند اظهار نظر و پیشنهاد امام جمعه استان، نمایندگان استان و نظرنهایی وزیرکشور سه مولفه و روش برای به نتیجه رسیدن در انتخاب استانداران است. ولی این را هم باید مدنظر داشت که باید افرادی را معرفی کرد که هیئت دولت به عنوان تعیین کننده استانداران به آن رای مثبت دهند برای همین بیشتر وقت جلسه صرف تعریف خواسته های مردم برای مدیریت استان شد.

آلیا اظهار داشت: البته در این جلسه گزینه های مصداقی هم اعلام شد. برخی از نمایندگان چهره ها و مدیران توانمند را برای تصدی استانداری تهران معرفی می کردند. تعداد این افراد حدود ۱۲ نفر شد و بر روی این افراد بحث و تبدل نظر داشتیم. نکات مثبت و نقاظ ضعف مصداق ها و افراد معرفی شده هم مورد ارزیابی قرار گرفت.

۵ گزینه نهایی استانداری تهران پیشنهاد نمایندگان تهران به وزیر کشور

این نماینده مجلس گفت: از میان این ۱۲ نفر به نام ۵ نفر رسیدیم که آقایان سید مرتضی بختیاری وزیر اسبق دادگستری که سابقه استانداری اصفهان را هم داشتند. نجار استاندار کردستان که واقعا در زمان مسئولیت خود موجب وحدت میان اهل تسنن و تشیع شدند. صالحی استاندار خراسان رضوی، علی نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی و استانداری سابق یکی از استانهای کشور که سوابق و تجربیات خوبی دارند و در نهایت نام حسین طلا هم مطرح شد که سابقه فرمانداری تهران را در کارنامه خود دارد ولی از آنجائیکه علی لاریجانی رئیس مجلس موافق با استعفای نمانیدگان نیست شاید گزینه حسن طلا حذف شود.

آلیا اظهار داشت: البته تعداد افراد را بیشتر کردیم و تنها به نام یک تا دو نفر بسنده نکردیم تا دست دولت برای مشورت و مطالعه روی گزینه ها بازتر باشد. هرچند این برای نخستین بار است که مجلس در این خصوص وارد می شود و جزو وظایف نمایندگان نیست و بر اساس پیشنهاد و درخواست دولت عمل کردیم.

نماینده مردم تهران گفت: در نخستین نشستهای نمایندگان این بحث هم مطرح شد که اگر استانداران از پیش تعیین شده باشند دیگر چه نیازی به پیشنهادات است. ولی با تمام این توصیفات و اقدامات این اسامی در همان جلسه به نماینده دولت داده شد.

انتهای خبر