ادامه لابی ها و ابهام در انتخاب استاندار آذربایجان‌ شرقی/ نمایندگان استان از بین ۱۳ گزینه ، ۵ نفر را نهایی کردند

در حالیکه هر روز گمانه زنی های جدید از استاندار آذربایجان‌ شرقی مطرح می شود، یک نماینده استان در مجلس گفت: پنج گزینه منتخب مجمع نمایندگان آذربایجان‌ شرقی به وزارت کشور معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس، خبرهای غیر رسمی هم حاکی است از جمع گزینه های نهایی مورد توافق وزارت کشور و نمایندگان مجلس، […]

image_pdfimage_print

در حالیکه هر روز گمانه زنی های جدید از استاندار آذربایجان‌ شرقی مطرح می شود، یک نماینده استان در مجلس گفت: پنج گزینه منتخب مجمع نمایندگان آذربایجان‌ شرقی به وزارت کشور معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس، خبرهای غیر رسمی هم حاکی است از جمع گزینه های نهایی مورد توافق وزارت کشور و نمایندگان مجلس، سیدحسین هاشمی از پذیرش این سمت و حضور در آذربایجان شرقی امتناع می نماید و کماکان صادق نجفی بیشترین شانس و حامی را برای تصدی این مسئولیت دارد.

این در حالیست که هرچند دو طیف متفاوت حاکم بر ستاد روحانی در استان هرکدام گزینه جداگانه ای به مرکز معرفی کرده اند ولی تنها امیدواری آنها اخذ دستور مستقیم رئیس جمهور و دور زدن وزارت کشور برای انتصاب گزینه مد نظر خود است.

گفتنی است، الهوردی دهقانی نماینده ورزقان و خاروانا در گفتگو با فارس از معرفی پنج نفر به وزارت کشور توسط مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی به وزارت کشور خبر داد اما از ذکر نام نفرات معرفی شده خودداری کرد.

وی اظهار کرد: این نفرات با رای‌گیری که در جمع نمایندگان استان صورت گرفت از بین گزینه‌های مطرح شده به دلیل تعداد آرای بالا انتخاب و به وزارت کشور معرفی شده‌اند.

دهقانی با تاکید بر موقعیت استراتژیک آذربایجان‌شرقی در کشور و منطقه گفت: کسی که به عنوان سکاندار استانداری آذربایجان‌شرقی انتخاب می‌شود باید توسعه‌گرا و آینده‌نگر باشد که این ضرورت جز با داشتن شناخت نسبت به استان و ظرفیت‌های آن فراهم نمی‌شود.

دهقانی تعامل‌گرا بودن، داشتن برنامه و مدیریت را از دیگر شاخصه‌های استاندار آینده آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: فرد مورد نظر باید کلان‌نگر بوده و برنامه عملیاتی برای توسعه و پیشرفت با استفاده از قابلیت‌های بالقوه استان در تمام بخش‌های صنعتی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و … داشته باشد.

این نماینده مجلس توصیه‌هایی نیز برای استاندار آذربایجان‌شرقی داشت و آن نداشتن نگرش امنیتی، پلیسی و فکر بسته بود.

دهقانی پیش‌بینی کرد انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر سکانداران استان‌های کشور طی دو یا سه هفته آینده صورت گیرد.

مطرح شدن اسامی ۱۳ نفر برای استانداری آذربایجان‌شرقی

 

 پیش از این نیز نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود: تاکنون نام ۱۳ نفر برای گرفتن سکانداری استانداری آذربایجان شرقی مطرح شده است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجا‌ن‌شرقی در مجلس با اشاره به مطرح شدن نام ۱۳ نفر برای گرفتن سکانداری استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سابق یکی از این گزینه‌ها است.

محمداسماعیل سعیدی  با اشاره به مباحث مختلف در جلسه هفته گذشته مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با وزیر کشور در زمینه مدیریت عالی استان اظهار کرد: در این جلسه بحث‌هایی شد اما به فرد و گزینه‌ای ختم نشد.

وی افزود: در این جلسه انتظارات و خواسته‌های مردم به وزیر کشور منتقل و از ایشان خواسته شد تا در گزینش فرد مورد نظر برای سکانداری استان‌ها این خواسته را لحاظ و براساس آنها تصمیم‌گیری کند.

انتهای خبر