آیت‌الله شبستری در واکنش به اظهارات امام جمعه اصفهان:

ائمه جمعه دارای اختیارات فراقانونی نیستند/ گوش دادن آهنگ‌های مجاز اشکالی ندارد

امام جمعه سابق تبریز گفت: در جمهوری اسلامی هیچ فردی اعم از ائمه جمعه، دارای اختیارات فراقانونی نیستند و همه باید پایبند به قانون باشند.

image_pdfimage_print
امام جمعه سابق تبریز گفت: در جمهوری اسلامی هیچ فردی اعم از ائمه جمعه، دارای اختیارات فراقانونی نیستند و همه باید پایبند به قانون باشند.

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از آناج، آیت‎الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه سابق تبریز در گفت‌‌وگویی درباره اظهارات آیت‎الله طباطبایی‎نژاد امام جمعه اصفهان مبنی براینکه  ۷۵ درصد مردم اصفهان نیازی به کنسرت ندارند و ما نباید همه را فدای چند درصد باقی مانده کنیم تاکید داشت: در خطبه‎های نمازجمعه هرآنچه از سوی ائمه جمعه بیان می‌شود احکام مسلم اسلام است از این رو ائمه جمعه وظیفه دارند نسبت به آنچه خلاف شرع درکشور رخ می‎دهد در جهت اجرای فرضیه امربه معروف و نهی از منکر وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: در باب موسیقی باید به این موضوع اشاره کنم که از نظر اسلام و شرع موسیقی که لهوی باشد حرام است و مراجع تقلید و مقام معظم رهبری نیز نسبت به این موضوع تاکید دارند.

امام جمعه سابق تبریز خاطرنشان ساخت: وظیفه همه افراد و مسئولین این است که با کنسرت‎هایی که موسیقی لهوی دارند و متاسفانه برخی اقدامات خلاف شرع در آنها صورت می‎گیرد برخورد شود اما بدون شک اینکه ما بخواهیم در نمازجمعه وارد جزئیات شویم از نظر بنده درست نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از نظربنده موسیقی‎ و آهنگ‎هایی که از صدا و سیما پخش می‎شوند و مجوز دارند طرب‎آور و مصداق لهوی ندارند و شنیدن آنها متداول است و اشکالی در گوش دادن به آنها وجود ندارد.

شبستری تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از جلسات موسیقی لهوی وجود دارد که حواشی به وجود می‎آورد که با شئونات اسلامی سازوگار نیست از این رو بدون شک مسئولین باید به این موارد رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران همه موظف به رعایت قانون هستند تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ فردی از جمله ائمه جمعه دارای اختیارات فراقانونی نیستند اما آنچه دارای اهمیت است توجه به این امر بوده که امربه معروف و نهی از منکر از شاخصه‎های مهمی است که بدون شک در جامعه باید به آنها توجه شود.

انتهای خبر