خبر تخریب پل دریاچه ارومیه تکذیب شد

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: خاکریز پل میانگذر عامل خشکی دریاچه ارومیه است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش  با تکذیب تخریب پل میانگذر دریاچه ارومیه افزود: پل میانگذر شهید کلانتری عامل خشکی دریاچه نبوده بلکه علاوه بر کاهش بارندگی و آب، خاکریز ۱۰ […]

image_pdfimage_print

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: خاکریز پل میانگذر عامل خشکی دریاچه ارومیه است.

تصویر مرتبط

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش  با تکذیب تخریب پل میانگذر دریاچه ارومیه افزود: پل میانگذر شهید کلانتری عامل خشکی دریاچه نبوده بلکه علاوه بر کاهش بارندگی و آب، خاکریز ۱۰ کیلومتری قبل و بعد پل با تاثیر بر تغییر اقلیم یکی از دلایل خشکی دریاچه ارومیه است.

وی با اشاره به اجرای تمهیدات پیشگیرانه در خصوص کاهش روند خشکی دریاچه ارومیه تصریح کرد: با مطالعات و بررسی های در دست اقدام مقرر شده بر روی خاکریز دریاچه آبگذر هایی ایجاد شود تا فرآیند گردش آب در بخشهای مختلف دریاچه به خوبی انجام شود.

سرخوش با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه (۱۷/۴/۹۶)،۶۷/۱۲۷۰ گزارش شده است اظهار کرد: تراز دریاچه در مقایسه با سال گذشته ۲۴ سانتی متر کاهش یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گرمای هوا و شدت تبخیر را از علل کاهش تراز دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: با ورود به فصل گرما و افزایش ۲ سلسیوسی دما نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش تراز دریاچه طبیعی است.

انتهای خبر